От Тойота обясниха защо пренебрегнаха резервния си пилот за Льо Ман

От Тойота обясниха защо пренебрегнаха резервния си пилот за Льо Ман

Вчера отборът на Тойота обяви, че Хосе Мария Лопес ще заеме мястото на Майк Конуей в екипажа с №7 за „24-те часа на Льо Ман“ следващата седмица, тъй като британецът е получил контузия след падане с велосипед. Аржентинецът ще партнира на Камуи Кобаяши и заменилия го в състава на Тойота за този сезон Ник де Врийс.

Изборът на Лопес, който до края на миналата година бе част от екипа на Тойота в Hypercar, бе за сметка на официалния резервен пилот на японците Ритомо Мията. Фактът, че японеца няма никакъв опит на Льо Ман обаче е принудил Тойота да потърсят услугите на Лопес, който трябваше да кара за тима на Акодис АСП №87 в LMGT3 категорията.

Тойота със спешна промяна в пилотския си състав за "24 часа на Льо Ман"
Тойота със спешна промяна в пилотския си състав за "24 часа на Льо Ман"

Мястото на Лопес в екипа на Лексус ще бъде заето от Джак Хоуксуърт, който ще партнира на Такеши Кимура и Естебан Масон. Мията също ще участва в състезанието, но в LMP2 категорията с екипа на Cool Racing №37 заедно с Лоренцо Флукша и Малте Якобсен.

„Ритомо никога не е карал на Льо Ман и той ще бъде в швейцарския екип на Cool Racing в LMP2, а другата опция беше Печито. Проведохме дискусия в отбора, в която бяха включени Камуи (който е и ръководител на отбора) и Акио Тойода (председателят на Тойота) от Япония. Ние решихме, че най-доброто решение за всички, включително и за Ритомо, ще е Хосе да се качи в колата с №7“, обясни директорът на Тойота Газуу Рейсинг Европа Роб Льопен.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички