Третият полпозишън на Шарл Леклер за домашната му Гран При на Монако като че ли се приемаше за задължителен вчера, с оглед на представянето му по улиците на Монте Карло от петък насам. Но както каза Шарл след квалификацията, битката продължава – състезанието в Монако изисква отлична стратегия, много добро състезателно темпо и понякога и доза късмет.
Най-доброто класиране на Шарл у дома е 6-ото място миналата година. Сега обаче всички фактори са на негова страна – чисто пилотиране, превъзходство в представянето на SF-24 и по-важното – отлична работа с гумите. Ако няма кола или коли на сигурността, пилотите ще се стремят да изкарат цялото състезание с един бокс, като най-важни ще са средно твърдите и твърди сликове. И с двата типа Леклер и Ферари показаха, че са най-бързи, като на моменти разликата с другите достигаше 0,8 секунди.
Леклер стартира пръв в Монако, стената на "Сен Дево" дръпна Макс назад
В това състезание важна роля получава и стартиращият от първа редица Оскар Пиастри, който може да е лидерът на Макларън. За втори пореден път той се класира на второ място на старта и ще е много интересно да видим каква подкрепа ще получи от съотборника си Ландо Норис.
Пиастри: Допуснах няколко грешки в края
Сайнц запази третото си място на старта
Норис и Карлос Сайнц потеглят от втора редица и тяхното представяне ще е решаващо за стратегическото предимство или недостатъци на представянето на Ферари и Макларън. Защото покриването на стратегиите в Монако трябва да се случва много бързо и така е възможно да се правят стъпки напред или назад в класирането.
Волф: Постигнахме целите си в квалификацията
Зад тях идва Джордж Ръсел, който тръгва пети и според Тото Волф има най-после добро състезателно темпо и разочарованият Макс Верстапен, който не успя да повтори чудото от квалификацията в Монако от миналата година. Вчера за първи път от много време Макс критикува остро и с подробности представянето на Ред Бул, а това дойде като допълнение на обясненията му от началото на уикенда, че екипът на световните шампиони „не работи на 100 процента”.
Верстапен обясни проблемите си в Монте Карло
Извън първите две редици на старта е трудно да се търсят претенденти за победата, но с Макс в средата на топ 10 битката за точки ще е изключително интересна. Да, улиците на Монте Карло са вече тесни и твърде технични за все по-бързите, големи и тежки болиди от съвременната Формула 1, но пък сега имаме шанс за изключително вълнуваща битка.
Хорнър: През целия уикенд имаме проблеми
Дисквалифицираха двамата пилоти на Хаас
Снимки: Sportal.bg | Снимки: Gettyimages