Световният шампион Макс Верстапен демонстрира известен напредък в квалификацията за Гран При на Монако днес, но изостана в решителната битка за разпределение на челните позиции на старта. В крайна сметка Макс остана 6-и, след като се удари със задна лява гума в предпазната стена на излизане от „Сен Дево” в началото на последната му бърза обиколка в Q3.
Верстапен обаче се постара да обясни, че тези трудности не са се появили специално за квалификацията. Още в тренировките той имаше проблеми с неравностите на трасето и атакуването на бордюрите.
![Леклер стартира пръв в Монако, стената на "Сен Дево" дръпна Макс назад](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/25052024/0a9f0769-6a39-49bc-bb57-25d57b0921cf.jpeg?operations=crop(0:181:4200:2544),fit(478:270))
Леклер стартира пръв в Монако, стената на "Сен Дево" дръпна Макс назад
„Пробвахме много неща по колата, но нищо не даде резултат и нямаше подобрение – така обясни проблемите с окачването Макс. – Във втория сектор се представяме толкова зле, тъй като просто не мога да докосвам бордюрите, тъй като от това много се влошава поведението на колата. Така губя много време и всичко става невероятно трудно.”
![Тотална доминация и първа победа за Никола Цолов във Формула 3](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/25052024/1fa557ed-135a-437a-8f84-5651f1878f85.jpeg?operations=crop(198:130:1650:947),fit(478:270))
Тотална доминация и първа победа за Никола Цолов във Формула 3
Макс хвърли още светлина върху промените в настройките на колата му.
![Хорнър: През целия уикенд имаме проблеми](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/25052024/ed36054d-3437-42d3-83d1-63f191568dc8.jpg?operations=crop(0:30:1024:606),fit(478:270))
Хорнър: През целия уикенд имаме проблеми
„Направихме колата по-мека, но нашият автомобил е като картинг, все едно карам без окачване, така че подскачаме много, окачването не абсорбира ударите от бордюрите, от неравностите или промените в наклона на настилката. На последния завой вече спрях да броя колко пъти щях да скоча към стената.”
![Васьор: Трябва да сме спокойни и да се подготвим за утре](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/25052024/2bdb1291-c58a-44cf-85b9-48036e3d28f6.jpg?operations=crop(0:226:5372:3248),fit(478:270))
Васьор: Трябва да сме спокойни и да се подготвим за утре
Също така, Макс и обясни защо тези проблеми станаха толкова видими точно сега.
![Пиастри: Допуснах няколко грешки в края](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/25052024/24642880-c88c-4dbd-9eeb-9cdeea320877.jpg?operations=crop(0:0:1024:576),fit(478:270))
Пиастри: Допуснах няколко грешки в края
„Това не е нещо ново, ние се борим с него от 2022 година. Но в последните две години имахме сериозно предимство при представянето на колата ни и тези проблеми бяха маскирани. Просто в завоите печелим повече и бордюрите и неравностите не ни се отразяват толкова много. Но когато всички ни настигат, а ние не оправяме най-слабата си страна, то другите се възползват от това и този уикенд се случи точно това.”
![Леклер донесе юбилеен полпозишън на Ферари във Формула 1 и изпревари Лауда](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/25052024/2013ded5-0e5a-4547-a626-dd7c55f237a6.jpg?operations=crop(0:13:1024:589),fit(478:270))
Леклер донесе юбилеен полпозишън на Ферари във Формула 1 и изпревари Лауда
Снимки: Gettyimages