Sportal.bg
Използвай App-а за
по-добро усещане
Отвори

От Дукати искат да запазят осемте си мотора до 2026 година

Спортният директор на Дукати Мауро Грасили заяви по време на уикенда за Гран При на Испания, че плановете на италианската марка са тя да запази осемте си мотора в MotoGP поне до края на 2026 година.

Изказването на италианеца идва на фона на появилите се спекулации, че Дукати може да загуби един от сателитните си екипи за сметка на Ямаха. В момента мотори на Дукати освен от заводския тим се използват още от Прамак, VR46 и Грезини.

От Дукати дадоха ултиматум на Прамак
От Дукати дадоха ултиматум на Прамак

От тях Прамак получава актуални машини, каквито има и за заводските пилоти, докато VR46 и Грезини разполагат с едногодишни мотори. От трите тима единствен този на Грезини има договор с Дукати за след края на 2024 година, но по време на уикенда на „Херес“ се появи информация, че Ямаха може да откупи този контракт и да трансформира Грезини в своя сателитен тим.

Ямаха купува Грезини, за да създаде сателитен отбор?
Ямаха купува Грезини, за да създаде сателитен отбор?

VR46 и Прамак също са в контакт с производителя от Ивата, който е сериозно амбициран от следващия сезон отново да има повече от два мотора на стартовата решетка в кралския клас. А надеждите на Грасили са тази сага да бъде решена до август. Той също така говори и как тази ситуация ще се отрази на бъдещето на Фермин Алдегер, който има гарантирано място в MotoGP с машина на Дукати догодина.

Официално: Дукати вкарва Алдегер в MotoGP догодина
Официално: Дукати вкарва Алдегер в MotoGP догодина

„Целта, която ми беше поставена, е да запазя сегашния статут до 2026 година и това е главната ми опция. Ямаха върши страхотна работа в търсенето на сателитен екип и се опитва да открадне един или два от нас, докато ние искаме да запазим всичките.

„Аз знам, че не е лесно да менажираш два сателитни отбор плюс един със заводска подкрепа. Не мисля, че това има дългосрочно бъдеще. От техническа гледна точка е много трудно и всяка компания си има своя лимит, така че всеки тим може да се оглежда за възможност да получи заводска подкрепа.

„Аз съм уверен, че ние ще запазим сегашната ситуация до 2026 година, така че Прамак ще има заводските машини, а VR46 и Грезини ще са сателитни екипи. Фермин Алдегер има гарантирано място в отбора със заводска подкрепа, който в момента е Прамак“, обясни Грасили пред GPOne.

Снимки: Red Bull Content Pool

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти