Sportal.bg
Използвай App-а за
по-добро усещане
Отвори

Албон предложи решение за проблема от квалификациите

Пилотът на Уилямс Алекс Албон предложие решение за проблема, който засяга доста от пилотите в квалификациите във Формула 1 в последно време.

Тайландецът говори за борбата за по-предна позиция на изхода от пит лейна, която често води до близки моменти между пилотите в алеята пред боксовете. Те се видяха ясно в последните два кръга в Китай и Япония, в които за всеки пилот бе много важно да излезе по-рано на пистата, за да може да подготви правилно гумите си.

В Шанхай миналата седмица Албон бе изпреварен от Нико Хюлкенберг, след като пилотът на Хаас ускори през бавната лента, докато Албон бе в бързата. За това си действие Хюлкенберг получи официално предупреждение от стюардите, докато Албон сигнализира по радиото за инцидента.

Албон: По-добре да си седим вкъщи, ако се притесняваме за резервните части
Албон: По-добре да си седим вкъщи, ако се притесняваме за резервните части

„Исках да направя така, че той да не излезе пред мен. Обикновено Нико и Кевин (Магнусен) са доста агресивни и просто исках да покажа, че няма да се давам лесно.

„Но това ще продължи да се случва, вече се случва все повече и повече. Знаете, че имаме това максимално време за обиколка, а на „Сузука“ и в Китай всеки гледа да кара до него, да е легален, но и възможно най-бавен на тези писти с висока деградация.

„Просто се създава една голяма каша. Но ние сме добре. На мен не ми пречи, защото ние (Уилямс) сме в средата на бокса и можем да избираме кога да излезем на пистата. За големите отбори проблемът е по-голям, но те така или иначе са бързи, така че няма значение.

„Аз винаги съм бил привърженик на идеята за разделяне на Q1 на две групи. Така ще решим и проблема на „Ред Бул Ринг“ в Австрия. Когато пистите са големи като „Спа“ или „Силвърстоун“, не мисля, че ще ни трябва. Може двете части на Q1 да са по-къси и всеки да има същото време, с което ще разполага в Q2 и просто да трябва да се захване с работа, но може би не, може би е глупава идея“, каза Албон.

Разделянето на квалификацията на две групи не е революционно решение. То се прилага успешно във Формула Е и Индикар, докато във Формула 2 и Формула 3 груповият формат се използва в Монако.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти