Когато Формула 1 въведе спринтовите състезания в средата на сезон 2021 те бяха само три на брой за цялата година. Тази брой се удвои до шест в началото на сезон 2023, колкото те ще са и през настоящата кампания.
Изглежда обаче и тази бройка не е достатъчна за шефовете на Формула 1, които планират да я увеличат в бъдеще. Поне за това намекна главният изпълнителен директор на спорта Стефано Доменикали след Гран При на Китай миналата седмица.
В Шанхай дебютира обновеният спринтов формат, който пренареди сесиите и сега те са подредени по-логично, отколкото през миналата година. В момента в петък следобед се провежда квалификацията за спринта, който пък е събота сутринта, преди квалификацията в съботния следобед и състезанието в неделя. Освен това между спринта и квалификацията тимовете могат да правят промени по настройките на колите си, което поне в Китай доведе до лека промяна в баланса на силите между спринта и състезанието.
„Квалификацията за спринта в тези условия ни предостави шанс да видим доста обиколки и ни напомни за нашето задължение да подсигурим екшън всеки ден, за да уважим феновете, които идват да ни гледат. Защо не? Защо да нямаме повече спринтове? Бих казал, че те са хубави, защото така има всеки ден има напрежение и определено ще дискутираме това в бъдеще.
„Сега нека да видим как ще се развият останалите спринтове тази година. Но определено имаме какво да дискутираме и аз искам да го обсъдя с Ф1 Комисията. Искаме да избегнем ситуации като в Япония, където колите седях в гаражите си в мократа тренировка. Това не е добре за хората, които идват да ни видят, но не гледат пилотите. Сигурен съм, че отборите ще се съгласят, че трябва да намерим решение“, заяви Доменикали пред Sky Sports F1.
Алонсо поиска повече гуми за спринтовите уикенди
Следващият спринт през сезон 2024 ще се проведе още следващата седмица в Маями, а този алтернативен формат ще се използва още в Австрия, САЩ, Бразилия и Катар.
Снимки: Gettyimages