Очакванията на официалния производител на гуми във Формула 1 Пирели са днешната надпревара за Гран При на Китай да включва поне две спирания в бокса.
Прогнозите на италианската компания сочат, че оптиманлният вариант за покриване на дистанцията от 56 обиколки е старт със средно твърдите смеси, среден стинт с твърдите, след което финал отново със средно твърдите. Алтернативно може финалната серия от обиколки също да бъде направена с най-твърдите смеси за този уикенд (С2).
Двете по-бавни стратегии са тези, които включват използването и на меките гуми. Вчера в спринта Джордж Ръсел показа, че те са способни да поддържат добро темпо в рамките на 19 обиколки, но днес няма да е нужно да се правят чак толкова дълги серии с тях. Първият вариант за използване на меките смеси е старт с тях, след което да се премине към твърдите за вторите два стинта. Възможен е и вариант с използването на трите комплекта, който включва старт със средно твърдите, среден стинт с твърдите и бърз финал с меките.
От гледна точка наличните гуми преди старта от пилотите в челото всички имат на разположение поне по един комплект чисто нови средно твърди гуми освен Фернандо Алонсо, Шарл Леклер и Джордж Ръсел, които имат по два комплекта. При Алонсо този допълнителен комплект е за сметка на една бройка от твърдите, от които той има само един комплект. Същото важи и за пилотите на Макларън Ландо Норис и Оскар Пиастри.
Те също имат по един комплект повече от средно твърдите смеси, но при тях той вече е употребяван в хода на уикенда. Алонсо и Норис имат запазен и по един комплект чисто нови меки гуми, които могат да им бъдат много полезни в случай на късно излизане на колата на сигурността.
Снимки: Gettyimages