В Ямаха имат нов двигател, но не е ясно дали ще го ползват в Остин

Инженерите на отбора на Ямаха в MotoGP са разработили нова версия на двигателя на М1, която обаче Фабио Куартараро и Алекс Ринс не можаха да тестват в понеделника след Гран При на Португалия.

Двамата заводски пилоти останаха на „Портимао“ за първия си частен тест за годината, но лошото време, най-вече силният вятър, ги ограничи до само шест обиколки преди тестът да бъде прекратен. Така двамата нямаха възможността да изпробват новия агрегат, който е разработен от екипа на Лука Марморини.

Ямаха с първи тест след промяната на правилата в MotoGP
Ямаха с първи тест след промяната на правилата в MotoGP

Идеята е била той да бъде изпробван в Португалия преди евентуалното му въвеждане за Гран При на Америките този уикенд. Тъй като обаче тестът бе провален не е ясно дали Ринс и Куартараро ще разчитат на обновения двигател в Остин, или ще продължат да използват по-старата версия.

Ямаха може да променя спецификацията на своя двигател в хода на сезона заради правилата за отстъпките от ограниченията за развитие, които бяха приети в края на миналата година. Според тях Ямаха, а и Хонда, имат по-голяма свобода в развитието на своите мотори, за да могат по-бързо да наваксат изоставането, което натрупаха през последните години.

Ясен е пътят как Ямаха и Хонда да догонят Дукати в MotoGP
Ясен е пътят как Ямаха и Хонда да догонят Дукати в MotoGP

Тези правила дават възможността да двете японски марки да правят много повече промени по машините си, включително и по спецификацията на двигателя, който иначе се хомологира в началото на всеки сезон. Освен това пилотите на Ямаха и Хонда могат да използват и повече двигатели в рамките на годината, отколкото своите съперници от Априлия, Дукати и КТМ.

Куартараро обясни защо е избрал да остане в Ямаха
Куартараро обясни защо е избрал да остане в Ямаха

Трите европейски марки също така не могат да разчитат на своите състезателни пилоти по време на частните тестове, докато Ямаха и Хонда могат. Единственото ограничение за тестовете е свързано с количеството гуми, което може да се използва от всеки производител, а за Ямаха и Хонда то е по-голяма, отколкото за Априлия, Дукати и КТМ. Като водещ производител Дукати има само 170 гуми за тестовете в рамките на целия сезон, Априлия и КТМ по 220, а Ямаха и Хонда по 260.

Следвай ни:

Снимки: Imago

Още от Моторни спортове

Виж всички