Формула 1 се отказа от 16-инчовите гуми

Шефовете на Формула 1 са се отказали от плановете си да замени настоящите 18-инчови гуми с 16-инчови при въвеждането на новите правила през 2026 година.

В началото на миналия октомври се появи информация, че се обмисля преминаване към 16-инчови гуми, за да се спестят няколко килограма с по-малките джанти, които ще са необходими за тях. Това обаче се приема като потенциална стъпка назад от настоящия доставчик на гуми Пирели, който ще доставя гумите поне до края на сезон 2027.

Пирели остава доставчик на гуми във Формула 1
Пирели остава доставчик на гуми във Формула 1

В началото на 2022 година, при въвеждането на настоящите правила, се премина от 13-инчовите към 18-инчовите гуми. Така Формула 1 се изравни с модерните тенденции са по-тънки гуми и по-големи джанти. Тази промяна обаче доведе и един негативен ефект, а именно увеличаването на цялостното тегло на гумите, заради по-големите джанти.

Формула 1 може да се откаже от 18-инчовите гуми, за да спести килограми
Формула 1 може да се откаже от 18-инчовите гуми, за да спести килограми

Теглото на колите като цяло е проблем с настоящите правила и една от задачата пред комитета, които разработват регулациите за сезон 2026 е то да бъде намален. Това обаче няма да се случи чрез промяна в размера на гумите, които ще продължат да бъдат 18-инчови, но джантите ще бъдат с малко по-различна форма.

Формула 1 ще запази DRS системата и при новите правила
Формула 1 ще запази DRS системата и при новите правила

„Близо сме до финализирането на размерите. Когато проектираме джантите трябва да имаме предвид всички компоненти – спирачките, окачването и самите гуми, така че мисля, че сме до финализирането на размерите. Трябва да има промяна, защото новите коли ще са различни и самите гуми ще трябва да са малко по-малки.

„Дилемата е между 16 и 18-инчови гуми. Нашето предпочитание е да останем с 18-инчовите. Мисля, че има добри причините да го направим, ще запазим размера на джантите, но гумите ще са малко по-малки. Това дискутираме, просто диаметърът да е по-малък, целият профил да е по-малък и гумите да са по-тесни“, обясни ръководителят на програмата на Пирели във Формула 1 Марио Изола.

Sportal.bg вече и във Viber, последвайте ни!
Sportal.bg вече и във Viber, последвайте ни!
Следвай ни:

Снимки: Imago

Още от Моторни спортове

Виж всички