Формула 1 може да се откаже от 18-инчовите гуми, за да спести килограми

Една от целите на новите технически правила, които ще бъдат въведени във Формула 1 през 2026 година е колите да станат по-леки. Целта, която във ФИА са си поставили е болидите да бъдат улекотени с 50 килограма спрямо сегашните близо 800 килограма минимално тегло.

Идеята на ФИА е новите коли да бъдат по-тесни с 10 сантиметра (от 2000 на 1900 милиметра), а междуосието им да бъде с 20 сантиметра по-късо (от 3600 на 3400 милиметра). Освен това се обмисля и промяна в размера на гумите, което също да спомогне за олекотяването на колите.

Пирели се отказа от нова гума за 2024 година след неуспешния тест в Япония
Пирели се отказа от нова гума за 2024 година след неуспешния тест в Япония

По информация на motorsport.com идеята гумите да станат по-тесни не се обмисля, тъй като това ще доведе до по-малко механично сцепление, което пък ще намали скоростите в завоите. Вместо това се разглежда възможността размерът на джантите да бъде променен към по-малък. В момента се използват 18-инчови гуми, които бяха въведени в началото на 2022 година и замениха 13-инчовите такива. Само тази промяна е увеличила теглото на колите с 14 килограма, заради по-големите джанти.

Дори и Формула 1 да се откаже от 18-инчовите гуми след само четири години на употреба спортът няма да се върне към 13-инчовите. Вместо това ще има компромисно решение и новите гуми ще бъдат с 16-инчови джанти.

Следвай ни:

Снимки: Imago

Още от Моторни спортове

Виж всички