Ръководителят на тима на Мерцедес Тото Волф говори по една от водещите теми в началото на сезон 2024 във Формула 1, а именно близостта между двата отбора, които са собственост на Ред Бул.
Както е известно ребрандираният екип на Рейсинг Булс, който до края на миналия сезон бе познат като Алфа Таури, ще взаимства максимално много компоненти от по-големия си брат (Ред Бул). Подобно споделяне на части е разрешено според правилника и от този факт се възползват и други тимове. Хаас например също купува максимално много елементи от Ферари, докато Астън Мартин и Уилямс използват скоростните кутии и задното окачване на Мерцедес.
![Рикардо: Колата ни не е "розов Мерцедес"](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/29022024/d1e31862-e969-4e24-ab12-7c158ed864b5.jpg?operations=crop(246:0:2590:1318),fit(478:270))
Рикардо: Колата ни не е "розов Мерцедес"
Близостта на Ред Бул и Рейсинг Булс обаче се гледа под лупа, най-вече защото двата тима имат един и същ собственик. Най-големият критик на тези два екипа се оказа главният изпълнителен директор на Макларън Зак Браун, който неколкократно през зимата говори за отношенията между двата тима и призова за промени в правилника.
![Браун с нова атака срещу Ред Бул и Алфа Таури](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/23122023/c52ac237-0154-46b1-a9d6-aed6ff07daf9.jpeg?operations=crop(0:430:3000:2118),fit(478:270))
Браун с нова атака срещу Ред Бул и Алфа Таури
По време на Гран При на Бахрейн Волф също коментира темата със споделянето на компоненти и съоръжения между два отбора. Австриецът каза, че няма против подобна политика, но заяви, че може би трябва да има по-стриктни правила за подобно споделяне на части.
![Лоран Мекис отговори на критиките на Зак Браун за близостта с Ред Бул](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/23022024/1d3d1441-d096-4230-987c-29c55aede991.jpg?operations=autocrop(478:270))
Лоран Мекис отговори на критиките на Зак Браун за близостта с Ред Бул
„Ние сме спорт за конструктори и аз вярвам, че при едни същи собственици, локации и споделяне на съоръжения е ясно, че винаги ще има някои неясноти. Това, което трябва да направим е да погледнем правилата и да видим дали те са достатъчно солидни. Следи ли се достатъчно, за да сме спокойни всички, че нещата се спазват и какви дупки има, които да бъдат запълнени преди 2026 година?
„Това е основният въпрос – да дефинираме правилата, за да могат всички да са спокойни със ситуацията с малките отбори като Хаас, които разчитат на подобни колаборации. За Хаас ще е много трудно да работи самостоятелно, а той няма връзка с голям екип. Смятам, че това се нещата, които трябва да разгледаме и всички да бъдат спокойни със ситуацията“, обясни Волф.
![Sportal.bg вече и във Viber, последвайте ни!](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/14022024/e265ff88-c328-40c9-b733-8e8f88992a15.jpg?operations=autocrop(478:270))
Sportal.bg вече и във Viber, последвайте ни!
Снимки: Gettyimages