Два от трите дни на предсезонните тестове в Бахрейн по-рано тази седмица бяха засегнати от проблеми с капаците на част от отводнителните шахти на пистата „Сахир“.
И в двата случая сесиите бяха прекъсвани заради проблем с шахтата, разположена от външната страна на бордюра, който се намира на влизането в завой №11. Причината капаците да се вдигат бе фактът, че модерните коли от Формула 1 позволяват на пилотите да използват много широки траектории на движение и сега те минават през места, които оригинално не са предвидени да се използват.
Изскочила шахта отмени обедната почивка в последния тестов ден
Силите на засмукване, които се генерират на подовете на колите издърпват въпросните капаци извън техните гнезда. Важно е да се отбележи, че използването на въпросните траектории е напълно легално, тъй като вътрешната за завоя гума, в случая лявата, остава в рамките на двете бели линии, които очертават пистата. Използването на тази траектория не е и нещо ново, тъй като тя бе използвана от пилотите през последните две години.
Двата поредни дни на изскочили капаци породиха притеснения, че тези проблеми могат да се проявят и по време на Гран При на Бахрейн следващата седмица. Организаторите на откриващия старт за сезона обаче ще предприемат действия, с които ще предотвратят тяхното повторно проявяване, поне през следващата седмица.
Преди състезателния уикенд всички шахти на пистата ще бъдат запълнени с цимент, а техните капаци ще бъдат махнати. Това е възможно, тъй като дългосрочната прогноза за времето на предвижда никакви валежи през следващата седмица.
Верстапен и Леклер поискаха решение на проблема с шахтите
На хартия тази прогноза изглежда сигурна, но само преди две седмици предсезонният тест на Формула 2 и Формула 3 беше засегнат от проливни дъждове. Заради тях пистата „Сахир“ буквално беше наводнена, а пилотите трябваше да използват гумите за изцяло мокра настилка.