Новият пилот в редиците на Ямаха в MotoGP Алекс Ринс говори за прогреса на японския производител в хода на предсезонната подготовка, която приключи в началото на тази седмица.
Ринс завърши теста в Катар на 16-то място, на 1.151 секунди зад Франческо Баная, който постави нов рекорд на „Лусайл“. Съотборникът на Ринс Фабио Куартараро бе с 0.138 по-бърз от Ринс, което му отреди 14-та позиция в края на предсезонната подготовка.
Баная унищожи рекорда на "Лусайл" в последния ден на тестовете в MotoGP
Пред медиите след края на теста в Катар Ринс обясни, че той и неговият екип са се фокусирали върху работата с настройките на М1 в последния изпитателен ден. Испанецът призна, че в Ямаха имат още много работа за вършене, за да се доближат до челото, но отчете и фактът, че посоката на работа в лагера на японците е правилна.
„Днес се фокусирахме повече върху работата с настройките, пробвахме по-висок и по-нисък мотор, по-дълъг и по-къс, за да видим какво можем да подобрим, дали имаме резерви, или не. И честно аз направих стъпка напред в сравнение с първия ден. Все още сме далеч от челото. Аз направих обиколка за 1:52, Фабио също е на секунда от лидерите, така че имаме много работа за вършене, за да стопим разликата. Ако искаме да се борим за победи, ние трябва да работим по-здраво. Но мисля, че нашият метод на работа е правилният, така че сме готови за старта“, обясни Ринс.
„Ямаха подобри двигателят. На правите бяхме доста силни, така че работата през зимата в тази посока беше добра“, добави испанецът за двигателя на М1.
На фона на коментара на Ринс директорът на отбора Масами Мерегали призна, че в Ямаха са се надявали да бъдат по-близо до челото в началото на сезона. Италианецът обаче е доволен от факта, че всички нови компоненти, които са били въведени по мотора, са дали очакваните резултати.
„По един начин аз съм доволен, защото новите части, които въведохме, дадоха очаквания напредък. През повечето време коментарите на двамата пилоти бяха еднакви, което е много важно, защото те работят в една посока. Но имаме още много работа за вършене.
„Разликата с нашите конкуренти е много важна и аз се надявах тя да е по-малка. Не очаквах да е така, защото в Малайзия ние бяхме с половин секунда по-бързи от миналата година, а тук още повече, но това не е достатъчно, така че ще продължим да работим. Темпото ни не е толкова лошо, не е за топ 3, но не е лошо. Нашата основна цел ще е подобряването на скоростта в квалификациите, защото добрата стартова позиция е много важна“, обясни Мерегали.