В последните години пилотите от MotoGP сравнително често започнаха да се оплакват от качеството на гумите на Мишлен, с които се състезават. Последният такъв случай бе от края на сезон 2023, когато Хорхе Мартин разкритикува френската компания след слабото си представяне в Гран При на Катар.
Испанецът завърши едва десети на „Лусайл“, губейки 14 точки от Франческо Баная в битката за световната титла. След надпреварата в Катар той беше толкова яростен, че дори заяви, че е бил ограбен от лошите гуми, които е получил.
Хорхе Мартин: Гумите ми откраднаха титлата
От Мишлен разбира се не харесаха много този коментар на пилота на Прамак Дукати и като цяло определиха всички тези критики като „неоснователни“.
„Знам какви усилия полагаме ние. Често тези критики са неоснователни. Чувате конспирации, че умишлено даваме лоши гуми на даден пилот... това е абсурдно“, заяви шефът на моторспорт дивизията на Мишлен Пиеро Тарамасо в интервю за Gazzetta dello Sport.
„Да обвиняваш гумите е най-лесното извинение. Съжалявам, че никой не е забелязал 36-те рекорда или фактът, че в Индонезия, Катар и Валенсия, където имаше нов асфалт, бяхме избрали правилните гуми. Добър резултат, но малко хора са го видели“, добави Тарамасо.
Мишлен: Проверяваме оплакването на Хорхе Мартин
Той също така коментира и по-детайлно оплакванията на Мартин и разкри какво е показал анализът на задната гума на испанеца от състезанието в Катар.
„Един тих сезон завърши с много вълнения. Мисля, че имаше много фактори, които допринесоха за това: стресът от битката за титлата, отвореният пилотски пазар, правилата за налягането на предната гума и въвеждането на спринтовете повишиха напрежението.
„В Катар представянето на Хорхе не отговори на очакванията и създаде още дискусии. Ние проверихме машините във фабриката, проверихме целият процес по транспортиране на гумата, историята на гумата – дали е била загряване, или не и не открихме никакви проблеми с производството или качеството. Това е сигурно.
„Ако една гума не работи това се вижда още в загряващата обиколка, а от първия летящ тур ти си със секунда по-бавен. В Катар Хорхе беше бърз в първите 6-7 обиколки, в четвъртата и седмата той даде време, което беше идентично с това на Баная.
„Той имаше слаб старт, но след това си върне 3-4 места. Ако гумата не работи това няма как да се случи. Останалите фактори са свързани със самото състезание – износването на гумите му беше по-високо и затова той загуби скорост в края“, обясни Тарамасо.
Снимки: Gettyimages