Въпреки множеството оплаквания на Фабио Куартараро за изоставането на Ямаха в квалификационно темпо от лидерите в MotoGP шефовете на отбора остават оптимисти, че то не е чак такъв проблем.
Куартараро завърши предсезонния тест на „Сепанг“ миналата седмица на 11-та позиция, на 0.843 секунди зад Франческо Баная, който оглави класирането. Новият съотборник на световния шампион от 2021 година Алекс Ринс се класира 16-ти, на 1.197 от Баная, докато тестовият пилот Кал Кръчлоу зае 20-то място, на 1.991 зад лидера.
Куартараро: Много сме далеч
Така Ямаха беше най-бавният мотор в хода на изпитанията в Малайзия и единствен той не успя да след под миналогодишния рекорд на малайзийското трасе, които беше унищожен от Баная. По един мотор под 1:57.491 вкараха всички останали производители, докато най-доброто постижение на Куартараро беше 1:57.525.
Ямаха представи Куартараро, Ринс и техните мотори
Все пак директорът на отбора на Ямаха Масимо Мерегали обясни пред сайта на MotoGP, че през зимата основният фокус на инженерите на Ямаха са били двигателят и аеродинамиката на М1. Той също така каза, че Ямаха тепърва ще се фокусира върхо скоростта в една обиколка, но самия Мерегали е оптимист, че изоставането ще бъде стопено в хода на сезон 2024 в кралския клас.
„През зимата ние основно работехме върху двигателя и аеродинамиката. Също така въведохме и ново стартово приспособление, което беше одобрено от пилотите. Моторът е малко по-бърз, аеродинамиката помага на пилотите в завоите, а новото приспособление ограничава вдигането на предната гума и подобрява ускорението.
„Сега, ако трябва да посочим нещо, което трябва да подобрим това ще е квалификацията. Истина е, че все още има разлика, която трябва да стопим. Ще имаме достатъчно време през сезона да работим върху нея и да я правим все по-малка и по-малка. Но ние не се притесняваме“, заяви Мерегали.
Куартараро: Изоставаме с години
Задачата на Ямаха да догони лидерите беше улеснена в края на миналата година, когато бяха приети новите правила за отстъпките от ограниченията за развитие. Те дават на Ямаха по-голяма свобода в използването на различна аеродинамика, правото да развива двигателя си в хода на сезона и да използва титулярните си пилоти (Куартараро и Ринс) в частните тестове.
Куартараро отново недоволства от развитието на Ямаха
Именно това позволи на двамата да участват и в шейкдаун теста, който се проведе няколко дни преди официалния тест на „Сепанг“. А до началото на сезона в кралския клас остава още един официален тест, който ще бъде в началото на следващата седмица в Катар. Битката за титлата в MotoGP ще стартира с Гран При на Катар между 8 и 10 март.