Могат ли да се сравняват Михаел Шумахер и Люис Хамилтън?

Могат ли да се сравняват Михаел Шумахер и Люис Хамилтън?

Двамата най-успешни пилоти в историята на Формула 1 Люис Хамилтън и Михаел Шумахер имат по 7 световни титли, а британецът е записал повече победи – 103 срещу 91. Двамата караха заедно във Формула 1 в рамките на три сезона – между 2009 и 2011, като за този период Хамилтън беше веднъж в битката за световната титла – през 2010 – последната му година в Макларън, а Мерцедес и Шумахер не бяха сред лидерите в шампионата в този период.

Кой обаче може да сравни двамата най-успешни пилоти в историята на Формула 1? Някой, който е работил и с двамата, при това в най-силните им сезони. Има такъв човек и той се казва Алдо Коста.

Италианецът е спечелил общо 14 световни титли при конструкторите и 12 при пилотите във Формула 1 за времето, когато е бил във Ферари и Мерцедес.

Еди Джордан: Верстапен е смесица от Сена и Шумахер
Еди Джордан: Верстапен е смесица от Сена и Шумахер

Коста пое поста дизайнер във Ферари от Рори Бърни, като колата за сезон 2005 е създадена от Коста и екипът му, а Коста работи за Скудерията от 1995. В края на 2007 Коста стана технически директор на Ферари, а през юли той и Скудерията се разделиха по взаимно съгласие. През септември същата година беше съобщено, че Коста отива в Мерцедес като директор, който отговаря за инженерните въпроси. Италианецът е начело на дизайнерския екип, създал болида на Мерцедес за сезон 2013, а технически директор е Боб Бел. Между 2014 и 2018 Коста е директорът в Мерцедес, който отговаря за дизайна и инженерните въпроси, а в края на 2018 той напусна тима. От януари 2020 Коста е главен технически директор на производителя на състезателни автомобили Далара.

Алонсо: Хамилтън във Ферари? Миналата година имаше друга мечта
Алонсо: Хамилтън във Ферари? Миналата година имаше друга мечта

Какво обаче може да ни каже Коста за Михаел Шумахер и Люис Хамилтън?

Договорът на Хамилтън не му позволява да взима хора със себе си във Ферари
Договорът на Хамилтън не му позволява да взима хора със себе си във Ферари

„Шумахер беше последният пилот от ерата, в която колите се развиваха на пистата чрез постоянни тестове. И в това отношение той беше забележителен – обясни Коста. – Люис принадлежи на ерата на симулаторите. Но той няма принос за това, правилата се промениха. Михаел беше винаги зад волана, Люис – не, защото нямаше възможност. Не е съвпадение, че когато Михаел се върна във Формула 1 през 2010, когато имаше по-малко тестове, той не се представи добре, Михаел наистина мразеше симулатора.”

Джордан: През 1999 Шумахер не помогна на Ървайн
Джордан: През 1999 Шумахер не помогна на Ървайн

Коста дава още един интересен пример в сравнението между Шумахер и Хамилтън.

Sportal Motorsport: И Хамилтън не устоя на магията на Ферари
Sportal Motorsport: И Хамилтън не устоя на магията на Ферари

„И двамата са феноменални – категоричен е италианецът. – Ще ви дам друг пример: Шумахер определяше развитието на гумите чрез тестовете на гумите, защото имаше тази възможност. В ерата на Хамилтън, гумите са такива, каквито ги е направил единственият доставчик и величието на пилота се определя от това дали ще измъкне максимума от гумите, които той не познава и не е избирал да кара с тях. В това отношение Люис е абсолютен майстор, какъвто беше и Михаел в неговия свят.”

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти