Бившият треньор на трикратния световен шампион във Формула 1 Макс Верстапен – Брадли Сканес разкри коя е контузията, която най-често получават състезателните пилоти.
По думите на Сканес най-много проблеми пилотите има в областта на кръста си. Това е продиктувано от факта, че те седят много ниско в колите си и често именно тази част от тялото им понася много големи натоварвания, най-вече при преминаването върху неравности.
„Кръстът е най-контузваната част от тялото при пилотите. Много хора си мисля, че те контузват вратовете си, но не, освен ако не катастрофират. Те са добре тренирани атлети. Вратовете им са много здрави и след предсезонната подготовка те са готови.
„При кръста нещата зависят от пистата, настилка, дали е градска, или постоянна писта, дали се използват по-твърди, или по-меки настройки на окачването. Това е най-контузваната и най-проблематична зона за пилотите“, каза Сканес при гостуването си в подкаста Red Flag.
И ФИА се включи в битката с подскачането
След въвеждането на новите правила в началото на 2022 година и преминаването към граундефект колите много пилоти са се оплаквали от проблеми с кръста заради ефекта на подскачането. Може би най-известният случай е от Азербайджан 2022, когато Люис Хамилтън се хвана за кръста и имаше нужда от повече от обичайно време, за да излезе от колата си след финала на състезанието в Баку.
Случилото се със седемкратния световен шампион край бреговете на Каспийско море беше и катализаторът, който накара ФИА да се намеси в борбата с подскачането. За началото на 2023 година подовете бяха леко изменени и през миналия сезон имаше много по-малко оплаквания от подскачане.
Снимки: Gettyimages