Тони Арболино и Джейк Диксън, които бяха смятани за претенденти за пилотски места в MotoGP за 2024 година, ще останат поне още един сезон. Това стана ясно, след като техните настоящи отбори (Марк ВДС за Арболино и Аспар за Диксън) обявиха, че са преподписали с двамата.
Арболино бе смятан за един от основните фаворити за мястото на Фабио Ди Джанантонио в екипа на Грезини Дукати, но в последните седмици се появиха слухове, че интерес към този мотор имат още няколко пилоти. Сред въпросните пилоти е и световният шампион в кралския клас за 2020 година Жоан Мир, който принципно има договор с Хонда до края на 2024 година.
Слуховете за Диксън се зародиха след неговата победа на „Ассен“ преди лятната пауза, но реалната липса на места в кралския клас прави неговото преминаване в MotoGP невъзможно за следващата година. Британецът вече има два старта в кралския клас, като те дойдоха през 2021 година, когато той замени Франко Морбидели в екипа на Петронас Ямаха за състезанията във Великобритания и Арагон.
Почти сигурно и Арболино, и Диксън, ще карат в MotoGP през 2025 година, когато пазарът на пилотите в кралския клас ще бъде доста по-отворен. Договорите на голяма част от състезателите в MotoGP с техните отбори изтичат в края на следващия сезон.
Във временното класиране в Moto2 Арболино заема второто място с актив от 164 точки и пасив от 12 спрямо лидера Педро Акоста, който ще кара в MotoGP догодина. Италианецът има две победа в първите десет старта за годината, като той триумфира в Аржентина и Франция.
Диксън пък е трети в подреждането с една победа, но пасив от цели 59 пункта от Акоста. Съотборник на британеца и догодина ще бъде шампионът в Moto3 за миналата година Изан Гевара, чийто дебютен сезон в средния клас не е никак лесен и едва в Австрия миналата седмица той завоюва първите си точки, финиширайки 13-ти.
Снимки: Imago