Световният шампион в WRC3 и група Junior за 2016 Симоне Темпестини ще е един от сериозните претенденти за победата в 52-ото издание на рали „България” (1-3 септември). Организаторите на най-голямото ни състезание вече потвърдиха заявката на румънската звезда, но у нас той ще стартира с Порше 997 GT3 RGT, а не с автомобила, с който обикновено се състезава в Европейския рали шампионат – Шкода Фабия Rally2 evo.
Темпестини кара това Порше от миналата година, като програмата му в румънския рали шампионат е подкрепена от местния дилър на марката. Порше 997 GT3 RGT не е особено конкурентен автомобил на R5 колите в класически рали отсечки – с къси прави, множество завои, много фракция и т.н.
Миналата година Темпестини стартира в 16 ралита, като в 5 от тях беше зад волана на споменатото 997, всички те в Румъния: в рали „Марамуреш” Симоне завърши 2-и в генералното, в рали „Харгитей” взе победата, в „Арджесул” отпадна заради повреда, след това записа още едно отпадане заради повреда – в рали „Буковина” и накрая спечели рали „Клуж”, като и петте старта бяха на асфалт.
Световен шампион в WRC3 идва на рали “България”?
През този сезон Темпестини стартира с Порше-то в рали „Харгитей”, където отпадна заради повреда, след това спечели ралитата „Арджесул” и „Марамуреш”, а рали „България” ще е следващият му старт с този автомобил.
Красива румънка подаде заявка за рали „България”
От времето на колите от група 4 и след това група Б феновете у нас не са гледали рали автомобили с марката Порше, а 997 GT3 RGT е интересен представител на екзотичната група R-GT, в която с рали коли се пробваха Порше, Астън Мартин и ФИАТ Абарт с възроденото купе 124. Тези автомобили са много зрелищни за феновете, но заради по-високото си тегло и това, че са само с един двигателен мост ги поставя в по-неизгодно положение спрямо екипажите с R5. Ако обаче карат на сухо и по отсечки с дълги прави, изискващи висока максимална скорост, то екипажите с тези коли могат да са сериозен съперник.
Рок Турк ще пропусне рали “България”
Ще е интересно да гледаме Темпестини с Порше-то у нас, а основната причина за това му решение е фактът, че в седмицата след рали „България” – на 9-10 септември предстои рали „Ясул”, 6-и кръг от румънския шампионат, който ще е на макадам и там Темпестини ще разчита на Шкода-та.