Ламборгини представи официално прототипът SC63, с който ще се включи в Hypercar категорията на Световния шампионат за издръжливост (WEC), включително и „24-те часа на Льо Ман“, през 2024 година.
Колата е конструирана по по-евтините LMDh правила, които се използват още от БМВ, Кадилак, Порше, Алпин и Акура. В LMDh се използва стандартна хибридна система, която има мощност от 50 kW. LMDh също така използва стандартни шасита, като всеки производител може да избира между това на Далара, Орека, Мултиматик и Лижие. Ламборгини е първият производител, който залага на шасито на Лижие. Алпин, Кадилак и БМВ използват това на Далара, Порше използва Мултиматик, а Акура – Орека.
SC63 ще разчита на V8 twin turbo двигател с обем от 3.8 литра. Двете турбини ще бъдат монтирани от външната страна на двигателния блок, а не в него.
Сред потвърдените пилоти на Ламборгини за атаката на WEC и „24 часа на Льо Ман“ са Ромен Грожан, Даниил Квят, Мирко Бортолоти и Андреа Калдарели. Участието на Ламборгини ще бъде в партньорство с Према и Айрън Линкс.
Дани Квят подписа с Ламборгини и стана съотборник с Грожан
Както е известно колите от LMDh се състезават срещу тези, които се конструират по LMH правилата, които дават по-голяма свобода на производители, но и са по-скъпи. LMH правилникът се използва от Тойота, Ферари, Пежо, Гликенхаус, Вануол и Изота Фраскити.