Волф предложи две решения за проблема с границите на "Ред Бул Ринг"

Една от водещите теми на изминалия уикенд за Гран При на Австрия във Формула 1 бе тази за ограниченията на пистата и тяхното неспазване от страна на пилотите.

Този проблем се прояви още в квалификацията в петък, когато общо 47 обиколки бяха изтрити от рейс контрола. В събота по време на втората квалификация и спринта беше доста по-спокойно, преди вчера нещата да ескалират.

47 заличени обиколки в квалификацията във Формула 1
47 заличени обиколки в квалификацията във Формула 1

В хода на самото състезание седем пилоти бяха наказани поне веднъж заради твърде многото си излизания извън рамките на ограничителните бели линии. Часове по-късно комисарите дадоха още 12 санкции, които промениха крайното класиране на почти всички пилоти. Единствените, чиито крайни позиции не бяха афектирани бяха Макс Верстапен, Шарл Леклер и Серхио Перес, които запазиха местата си в топ 3. За останалите пилоти имаше или пропадане в класирането с една-две позиции, или изкачване.

Още 12 наказания бяха дадени след Гран При на Австрия, в топ 3 няма промени
Още 12 наказания бяха дадени след Гран При на Австрия, в топ 3 няма промени

Разбира се този развой на състезанието не се хареса на никого и стюардите на Гран При на Австрия отправиха препоръка за догодина да бъде намерено адекватно решение с проблема границите на пистата „Ред Бул Ринг“. Основният проблем на австрийското трасе идва в последните два завоя, които са много бързи и за пилотите е много лесно да стъпят и с четирите си гуми извън пистата.

Шефът на Ред Бул: Изглеждахме като аматьори
Шефът на Ред Бул: Изглеждахме като аматьори

Според ръководителя на Мерцедес Тото Волф, чийто пилот Люис Хамилтън вчера беше наказан два пъти, веднъж с 5 секунди в хода на състезанието и след това с още 10 след неговия финал, този проблем има две възможни решения.

„Всички сме в наистина най-лошата възможна позиция с правилата и пистата. ФИА се опитва да прилага правилника по най-добрия възможен начин. Има камери и сензори, но пак се иска техническо време всеки такъв случай да бъде разгледан. Ние направихме същото в нашата база, за да сме сигурни, че не сме ощетени спрямо другите отбори.

„Но за феновете, отборите и пилотите е много неприятно постоянно да има такива наказания. За мен има две възможни решения. Можем или да се върнем към бордюрите тип легнал полицай, или тотално да махнем правилата и да оставил пилотите да използват най-бързата траектория.

„Трябва да намерим решение, което да е добро и за пистата, която е много хубава традиционна писта. Ще е важно това решение да се хареса и на всички инвеститори, защото нашето желание е да имаме хубави състезания, които не биват проваляни от такива наказания“, обясни Волф пред медиите.

В хода на вчерашното състезание, което бе с продължителност от 71 обиколки, стюардите получиха общо 1200 сигнала за потенциално нарушение на границите на пистата. Средно това прави по 16.9 такива сигнала на обиколка, което обяснява защо комисарите имаха нужда от няколко часа след финала, за да разгледат всеки такъв случай и да преценят дали има нарушение, или не.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички