Световният шампион във Формула 1 Макс Верстапен прогнозира, че ФИА няма да промени правилата и в бъдеще няма да има наказания за пилотите, които предизвикат червен флаг в хода на квалификациите.
Миналата година Верстапен не успя да завърши последната си бърза обиколка в квалификацията в Монако заради инцидентите на Карлос Сайнц и Серхио Перес на завоя „Портие”. Така Макс не успя да завърши бързата си обиколка, а можеше да подобри времето си.
Преди две години Шарл Леклер си осигури първото място на старта в Монте Карло, след като беше най-бърз в първата си обиколка в третата част, но катастрофира във втората, а в предишния кръг в Маями Леклер пак катастрофира и това не позволи на Верстапен да направи втората си бърза обиколка в квалификацията.
Верстапен над всички в последната тренировка в Монако, Хамилтън завърши в стената
В историята на Формула 1 има няколко обвинения и наказания за умишлено предизвикани жълти и червени флагове в хода на квалификацията. Най-скандален е примерът с Михаел Шумахер от 2006 година, когато той паркира колата си на „Раскас” и така попречи на другите пилоти за подобрят постижението му. Стюардите обаче го пратиха на последната позиция в колоната. Преди 8 години Нико Розберг спря на „Мирабо” в третата част на квалификацията, което извади жълтите флагове и пак другите пилоти нямаха възможност да подобрят времената си.
Леклер: Ще се боря за първото място на старта
„В по-голямата част от времето това се случва умишлено – обясни Макс. – Това се случва в Монако, също и на другите улични трасета, така че трябва да се справяме с това.”
Алонсо вярва, че е кандидат за полпозишъна в Монако
Световният шампион обаче обясни, че във ФИА няма нищо „договорено или уточнено” относно наказанието за пилоти, които предизвикват червени флагове в квалификациите. Според него ФИА няма интерес да въведе такова правило, което може да е близко до това, което се използва в Индикар.
Сайнц: Типичен удар за Монако, нищо сериозно
„Да предизвикаш червен флаг и да унищожиш обиколките на всички останали е болезнено – обясни Верстапен. – Но в други серии, ако предизвикаш червен флаг, губиш всичките си обиколки. Не мисля, че ФИА мисли по този въпрос в момента. Просто първата обиколка в последната част трябва да е максимално добра.”
Снимки: Gettyimages