Алпин ще атакува най-известното планинско състезание в света - “Пайкс Пийк”, чийто 20-километров маршрут е изцяло асфалтиран от няколко години насам. Прототипът получава семплото название А110 Pikes Peak - най-екстремната версия на популярното френско двуместно купе.
Промените са в няколко посоки - радикален аеродинамичен пакет, намаляване на теглото и повишаване двойно мощността спрямо серийния Алпин А110.
Алпин преживя кошмарен уикенд в Баку
За основа е използвана GT4 версията на А110, без обаче да се налага да се спазват ограниченията на тази пистова категория и мощността на 1,8-литровия турбомотор е “почти 500 конски сили”, според Алпин. И тъй като към финала на Пайкс Пийк въздухът е вече доста разреден моторът получава допълнително свеж въздух, за да не загуби пилотът темпо при атаката на 156-те завоя в маршрута на планинското състезание.
За създаването на агресивния аеродинамичен пакет са спомогнали партньорите на Алпин от програмата за Льо Ман - Signatech. Основният нов елемент е капак на двигателя тип “перка на акула”, като перката стига до средата на разделеното на две задно крило. В допълнение предната част има оформено крило-престилка, а колелата получават капаци за по-ниско съпротивление.
Себастиен Льоб счупи рекорда на Пайкс Пийк (Видео)
Теглото на А110 Pikes Peak е едва 950 килограма, с 132 по-малко от версията A110 R. Версията за “Пайкс Пийк” използва същото регулируеми окачване като при GT4 колата, но с някои промени.
А110 Pikes Peak ще се състезава в клас Time Attack 1 в Пайкс Пийк, като това е класът за автомобили, базирани на серийни модели, като са разрешени доработки на двигателя, аеродинамиката и шасито, но някои елементи не могат да се променят - като броя цилиндри на двигателя и задвижващите колела.
Състезанието е на 25 юни, а пилот на А110 Pikes Peak ще е шампионът в R-GT рали купата Рафаел Астие.