SUV моделите с рекорден пазарен дял в Европа

SUV моделите с рекорден пазарен дял в Европа

Търсенето на SUV модели продължава да се увеличава глобално на автомобилния пазар, отчете JATO Dynamics за 2022 година. Европа не е изключение и за миналата година на територията на Стария континент са регистрирани 5,64 милиона такива нови автомобили. Това не са най-големите продажби на SUV в историята на европейския пазар, тъй като рекордът все още се държи от 2019, когато бяха отчетени 6,06 милиона продажби. Но пък пазарният дял на SUV моделите в Европа през 2022 година е достигнал рекордните 50,1 процента. В средата на 90-те години пазарният дял на тези автомобили в Европа едва докосваше 5 процента.

В същата посока продължава да се развива и пазарът на нови коли в САЩ. За миналата година пазарният дял на SUV моделите достигна рекордните 54%. За сравнение - през 1995 година този процент беше 11.

Най-вероятно този тренд ще се запази, купувачите не се отказват от моделите с по-голям клирънс, а компаниите все по-често посягат към популярни модели, натрупали слава като комбита, седани или спортни купета и ги възраждат като SUV модели и кросоувъри. Форд Пума е отличен пример за това.

Дачия Спринг събра над 108 000 клиенти
Дачия Спринг събра над 108 000 клиенти

Същото най-вероятно ще важи и за следващото поколение на популярния Рено Scenic. Миниванът успя да се еманципира от моделното семейство на успешния Megane, но развитието му явно ще продължи като SUV. Както стана с по-големия му събрат Espace, който се прероди в луксозен кросоувъри.

Европейските марки се отказват от дизела и бензина
Европейските марки се отказват от дизела и бензина

Заради нарастването на интереса към точно този тип автомобили от пазара изпадат цели категории возила - седаните от компактния клас отиват в историята, семейните миниванове - също, а достъпни спортни купета на практика вече се срещат изключително рядко.

Ауди ще размести моделите си
Ауди ще размести моделите си
Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти