По-малко от две седмици, след като се появи слухът, че Ауди планира нови означения на моделите си заради предстоящото разрастване на гамата, от компанията потвърдиха очакванията. Главният изпълнителен директор на Ауди Маркус Дюсман потвърди пред списание Auto Bild, че следващото поколение на А4 ще стане А5, а А6 ще се превърне в А7.
Логиката е следната - оттук нататък четните модели ще са запазени за електромобили, а нечетните - за модели с двигатели с вътрешно горене.
Така А4 ще се завърне като електромобил, като моделът ще е позициониран пред новия електрически А6, но пък Дюсман не пожела да коментира какво ще се случи с актуалните модели А5 и А7 и евентуалните им наследници. Все пак, той обясни, че в бъдеще трябва да чакаме още информация относно допълнителните модели с по-различни каросерии извън седаните и комбитата. В същото време Дюсман заяви, че компанията подготвя много “емоционални и спортни и мощни деривати” на бъдещите модели, така че ще има S и RS варианти на популярните коли.
Според непотвърдена информация, в Ауди вече разработват новата гама на S5 - седан и комби, като тук ще присъства и RS5 Avant, т.е. любителите на мощните и бързи комбита не са забравени. Дали обаче А5 Sportback ще оцелее е още рано да се каже. Досега на тестове е забелязана само версия на бъдещото А5 комби.
Ауди може да мине и без германски пилот
Също така, Дюсман потвърди, че Ауди няма да се откаже от означението E-Tron, което съвпада с плановете на БМВ, където ще продължат за използват означението i за електрическите модели, но пък в Мерцедес вече се отказват от EQ.
Бергер напомни на Ауди за неуспехите на БМВ
Новият А4 на Ауди трябва да се появи по-късно тази година, а през 2024 или 2025 ще дойде и новият А6, но вече с името А7. А8 ще запази името си и за следващото поколение на луксозния модел, което ще появи в края на следващата година и ще е електрически модел.
БМВ възроди легендата 3.0 CSL
Ауди планира да лансира 20 нови автомобили в следващите две години, като над половината от тях ще са електромобили. Сред тях ще е и новият достъпен електромобил, който ще е позициониран под Q4 E-Tron и ще еквивалент на А3, но на ток и на платформа, създадена за електромобили.