Тайлър Редик с Тойота спечели вчерашното състезание в НАСКАР в Остин, Тексас, като това е 4-ата му победа в шампионат и той беше начело в 41 от общо 75 обиколки.
В надпреварата стартираха и двама бивши световни шампиони във Формула 1 – Дженсън Бътън завърши 18-и, а Кими Райконен – 29-и, като и двамата бяха в обиколката на победителя.
За Бътън това беше дебют в американския шампионат като състезанието на „Съркит ъд ди Америкас” завърши с троен овъртайм и премина с множество инциденти, така че на финала британецът заяви, че е доволен, че просто е успял да завърши.
„Беше ми много трудно да намеря ритъма на пилотиране, никога досега не бях отварял толкова много завоите, при това толкова често, постоянно бърках траекториите – обясни Бътън. – Обикновено, когато си по-бавен в завоите, никой не се опитва да те изпревари от външната страна, но не и тук, тук редовно ме атакуваха от външната страна.”
Бътън стартира 24-и и първата част от състезанието изостана, но след това се върна в средата на колоната, дори успя да се удари с Райконен при една от битките на трасето. По-късно британецът обясни, че колата му е развила много сериозно презавиване и е станала много трудна за каране в последната част от състезанието.
Райконен, от своя страна, стартира 22-и във второто си състезание в шампионата и при последните жълти флагове рискува и остана на пистата, като не спря за нови гуми. Това му позволи да излезе на 4-о място 10 обиколки преди края. Кими спира за гуми точно преди жълтите флагове и идеята беше, че ще се справи с тези гуми до финала. Но последваха хаотични последни обиколки с много инциденти, няколко рестартирания, състезанието три пъти излиза в овъртайм, имаше поредица побутвания и контакти на пистата и накрая финландецът се завъртя и завърши 29-и. Всъщност, той пресече финала 27-и, но беше наказан с 30 секунди заради скъсяване на траекторията на шикана в последната обиколка и това го прати на 29-о място.
„Не беше толкова зле, но накрая останах без гуми – коментира Райконен. – Заради инцидентите направихме няколко рестарта в края и всички вече имаха по-добри гуми от моите. После се оказах на грешното място в неподходящото време, постоянно се опитвах да се пазя от инциденти на първия завой, но три завоя по-късно все някой ме удряше.”
Райконен не коментира кога пак ще стартира в НАСКАР, но собственикът на Тракхаус Рейсинг Джъстин Маркс обяви, че колата с №91 ще чака Кими и когато иска може отново да участва в състезание от шампионата.
Снимки: Gettyimages