Новите коли също станаха трудни за преследване
Една от основните цели на промените в техническите правила във Формула 1 преди началото на сезон 2022 беше да се улесни преследването на автомобилите на пистата. Това наложи промяна на аеродинамичната концепция и завръщането на т.нар. “граунд ефект” и намаляване на въздушната струя, която остава зад предния автомобил и се отразява негативно на поведението на колата отзад.
През миналата година преследването на колите наистина стана по-лесно, но първите две състезания този сезон показаха, че има промяна в отрицателна посока.
“В сравнение с миналата година когато преследваш автомобил пред теб, колата има малко по-лошо поведение - обясни пилотът на Ферари Карлос Сайнц пред Sky Sports. - Възможно е това да е свързано с увеличаването на силата на притискане, но сега поведението на колите е почти същото като това на болидите от предишното поколение. Стана по-трудно да преследваш плътно колата пред теб, а това означава, че и изпреварванията станаха по-трудни.”
,fit(478:270))
Ферари няма да прави Б-версия на SF-23
Пилотът на Макларън Ландо Норис подкрепи мнението на Сайнц.
,fit(478:270))
Формула 1 не е забравила Айртон Сена
“В състезанията поведението на новия ни автомобил е по-лошо от това, което очаквахме. Но големите проблеми започват, когато вляза в струята мръсен въздух от колата пред мен, не е възможно да преследваш този, който е пред теб от близко разстояние”, потвърди британецът.
,fit(478:270))
Розберг критикува поведението на Верстапен
А Логан Сарджънт от Уилямс потвърди, че когато дълго време преследваш отблизо друг болид това се отразява негативно на гумите на преследвача.
,fit(478:270))
Ботас ще кара автомобил от Суперкарс
“Този път бяхме достатъчно бързи и след като колата на сигурността се прибра, аз започнах битка с Нико Хюлкенберг - разказа американецът. - Може би атакувах твърде агресивно в неговата струя мръсен въздух, но в един момент осъзнах, че задните ми гуми започват да губят твърде рано сцепление.”
Снимки: Gettyimages