Една от основните цели на промените в техническите правила във Формула 1 преди началото на сезон 2022 беше да се улесни преследването на автомобилите на пистата. Това наложи промяна на аеродинамичната концепция и завръщането на т.нар. “граунд ефект” и намаляване на въздушната струя, която остава зад предния автомобил и се отразява негативно на поведението на колата отзад.
През миналата година преследването на колите наистина стана по-лесно, но първите две състезания този сезон показаха, че има промяна в отрицателна посока.
“В сравнение с миналата година когато преследваш автомобил пред теб, колата има малко по-лошо поведение - обясни пилотът на Ферари Карлос Сайнц пред Sky Sports. - Възможно е това да е свързано с увеличаването на силата на притискане, но сега поведението на колите е почти същото като това на болидите от предишното поколение. Стана по-трудно да преследваш плътно колата пред теб, а това означава, че и изпреварванията станаха по-трудни.”
Ферари няма да прави Б-версия на SF-23
Пилотът на Макларън Ландо Норис подкрепи мнението на Сайнц.
Формула 1 не е забравила Айртон Сена
“В състезанията поведението на новия ни автомобил е по-лошо от това, което очаквахме. Но големите проблеми започват, когато вляза в струята мръсен въздух от колата пред мен, не е възможно да преследваш този, който е пред теб от близко разстояние”, потвърди британецът.
Розберг критикува поведението на Верстапен
А Логан Сарджънт от Уилямс потвърди, че когато дълго време преследваш отблизо друг болид това се отразява негативно на гумите на преследвача.
Ботас ще кара автомобил от Суперкарс
“Този път бяхме достатъчно бързи и след като колата на сигурността се прибра, аз започнах битка с Нико Хюлкенберг - разказа американецът. - Може би атакувах твърде агресивно в неговата струя мръсен въздух, но в един момент осъзнах, че задните ми гуми започват да губят твърде рано сцепление.”
Снимки: Gettyimages