Гледай на живо

България устиска победата в Люксембург, Краев донесе минималния успех с красив гол - на живо с отзивите

Алонсо разкритикува ФИА: Има нещо сбъркано в системата

Двукратният световен шампион Фернандо Алонсо разкритикува Международната автомобилна федерация (ФИА) заради начина на работа и твърде бавното взимане на решения от страна на стюардите в отделните състезания.

Критиките на двукратния световен шампион идват след случилото се в Гран При на Саудитска Арабия и по-специално в минутите и часовете след финала на състезанието. В Джеда испанският пилот на Астън Мартин финишира трети, но бе наказан за нещо, което се беше случило още в 18-та обиколка на състезанието, което включваше общо 50 тура.

Фернандо Алонсо загуби подиума в Саудитска Арабия след спорно наказание
Фернандо Алонсо загуби подиума в Саудитска Арабия след спорно наказание

В последствие Астън Мартин успешно обори решението на стюардите и върна третото място на своя пилот, но това не променя факта, че работата на комисарите беше скандално бавна.

Обрат! ФИА върна подиума на Алонсо
Обрат! ФИА върна подиума на Алонсо

„Мисля, че случилото се днес не е хубаво за феновете, тъй като те имаха 35 обиколки да ни информират за наказанието. Чакаш да мине подиума и чак тогава наказват, има нещо сбъркано в тази система, но такива са обстоятелствата.

„Съжалявам за феновете. Аз се насладиха на подиума, получих трофея, направих си снимките и празнувах с шампанското, а сега дали имам 15, или 12 точки не променя много. Но случилото се е тъжно за ФИА“, заяви Алонсо пред медиите преди решението на комисарите да бъде променено и подиумът му да бъде възстановен.

„Мисля, че трябва да бъдем малко по-разумни. В първия стинт знаех, че съм наказан с 5 секунди и отворих преднина от 7, която ми позволи да запазя позицията си и след наказанието. Във втория стинт никой не ни каза, че сме разследвани, нямаше информация, нищо. Ако ми бяха казали, че ще имам наказание 10 секунди аз щях да натисна и да отворя преднина от 11“, добави още испанецът.

Случаят с Алонсо не е първият, в който инцидент от първата половина на състезанието се разглежда след неговия финал, въпреки че не става дума за удар между двама пилоти, а за процедурно нарушение. Миналата година Серхио Перес бе разследван по подобен начин след победата си Гран При на Сингапур, тъй като бе оставял повече от 10 дължини между себе си и колата за сигурност в хода на състезанието. Тогава обаче от Ред Бул имаха информация, че са разследвани и наредиха на мексиканеца да натиска до финала, където той завърши на повече от 5 секунди пред Шарл Леклер. В последствие Перес бе санкциониран с 5 секунди и запази победата си на „Марина Бей“.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички