Двукратният световен шампион Фернандо Алонсо разкритикува Международната автомобилна федерация (ФИА) заради начина на работа и твърде бавното взимане на решения от страна на стюардите в отделните състезания.
Критиките на двукратния световен шампион идват след случилото се в Гран При на Саудитска Арабия и по-специално в минутите и часовете след финала на състезанието. В Джеда испанският пилот на Астън Мартин финишира трети, но бе наказан за нещо, което се беше случило още в 18-та обиколка на състезанието, което включваше общо 50 тура.
Фернандо Алонсо загуби подиума в Саудитска Арабия след спорно наказание
В последствие Астън Мартин успешно обори решението на стюардите и върна третото място на своя пилот, но това не променя факта, че работата на комисарите беше скандално бавна.
Обрат! ФИА върна подиума на Алонсо
„Мисля, че случилото се днес не е хубаво за феновете, тъй като те имаха 35 обиколки да ни информират за наказанието. Чакаш да мине подиума и чак тогава наказват, има нещо сбъркано в тази система, но такива са обстоятелствата.
„Съжалявам за феновете. Аз се насладиха на подиума, получих трофея, направих си снимките и празнувах с шампанското, а сега дали имам 15, или 12 точки не променя много. Но случилото се е тъжно за ФИА“, заяви Алонсо пред медиите преди решението на комисарите да бъде променено и подиумът му да бъде възстановен.
„Мисля, че трябва да бъдем малко по-разумни. В първия стинт знаех, че съм наказан с 5 секунди и отворих преднина от 7, която ми позволи да запазя позицията си и след наказанието. Във втория стинт никой не ни каза, че сме разследвани, нямаше информация, нищо. Ако ми бяха казали, че ще имам наказание 10 секунди аз щях да натисна и да отворя преднина от 11“, добави още испанецът.
Случаят с Алонсо не е първият, в който инцидент от първата половина на състезанието се разглежда след неговия финал, въпреки че не става дума за удар между двама пилоти, а за процедурно нарушение. Миналата година Серхио Перес бе разследван по подобен начин след победата си Гран При на Сингапур, тъй като бе оставял повече от 10 дължини между себе си и колата за сигурност в хода на състезанието. Тогава обаче от Ред Бул имаха информация, че са разследвани и наредиха на мексиканеца да натиска до финала, където той завърши на повече от 5 секунди пред Шарл Леклер. В последствие Перес бе санкциониран с 5 секунди и запази победата си на „Марина Бей“.
Снимки: Gettyimages