Новият автомобил на Ферари за сезон 2023 във Формула 1 ще е с по-малки по размер радиатори, а това ще означава по-скромни размери на въздушните кутии и по-ниско тегло на колата, която засега носи работното означение 675.
През 2022 F1-75 на Ферари нямаше никакви проблеми с охлаждането, като това важеше и за другите два клиентски отбора, които използваха задвижващата система 066/7 - Алфа Ромео и Хаас. Също така, преди началото на миналия сезон в Маранело решиха да се застраховат и заложиха на по-големи и по-тежки радиатори, за да е сигурно, че задвижващата система и хибридните й елементи няма да страдат от прегряване.
Сега, за сезон 2023, инженерният екип, ръководен от Енрико Кардиле е решил да намали размерите на радиаторите според нуждите на мотора. Естествено, тази информация, появила се днес в италианските медии едва ли ще бъде потвърдена от Черните кончета.
Маса: Алонсо разцепи Ферари
Но анализаторите посочват няколко предимства на това решение. Първо, намаляване на теглото на колата и е напълно възможно 675 да слезе под минималното тегло от 796 килограма, което пък ще даде възможност на тима да разположи баласт там, където иска. Второ, по-малките размери на радиаторите ще осигурят по-компактни размери на колата и оттам, по-ниско аеродинамично съпротивление и по-висока скорост. Предполага се, че радиаторите ще бъдат разположени на същото място като при F1-75 от миналата година, но ще бъдат по-компактни и по-леки.
Ферари одобри Ред Бул Пауъртрейнс?
Снимки: Gettyimages