Ферари са приели новите правила за задвижващите системи, които трябва да влязат в сила във Формула 1 за сезон 2026, съобщи днес вестник Corriere dello Sport. Все още обаче няма официално потвърждение на тази информация.
Италианците се противопоставиха на новите правила и на включеното в тях признаване на Ред Бул Пауъртрейнс за нов производител, въпреки че компанията използва задвижващата система на Хонда.
Ред Бул Пауъртрейнс много държат да бъдат признати за нов производител, тъй като този статут дава възможност да по-висок таван на бюджета - общо 25 милиона долара допълнителни инвестиции в рамките на три години и повече часове на дино стенда. Ауди вече получи такъв статут и срещу кандидатурата на германците нямаше никакви обструкции.
Бивш пилот във Формула 1: В Ауди тече трескава подготовка
Според източниците на изданието, Ферари са останали сами в позицията си за Ред Бул Пауъртрейнс и са били принудени да подпишат новите правила, но също така стана ясно, че италианците са поставили някои условия, за да дадат съгласието си. Сайтът motorsport.com успя да потвърди за тези условия, но не и точно какви са те, като съгласието на Скудерията зависи от изпълнението им, което се очаква от ФИА.
Предстои ли цялостно завръщане на Хонда във Формула 1?
Според първите слухове, италианците са се сдобили с ново вето, което да е специализирано в областта на създаването и развитието на задвижващите системи. Друго предположение е за “по-силно” вето, както и за решаващ глас или такъв, който да “тежи повече” от всеки един друг глас на другите производители на задвижващи системи.
Ферари показва новия автомобил в Маранело?
Преди броени дни Ауди се възползва от подобно вето и блокира използването на 3D технологии за “отпечатването” на цели елементи от двигателя (картер, глава, цилиндри и други детайли). Интересното е, че точно в Маранело са били най-напред в прилагането на тези технологии, но сега ще трябва да се върнат към традиционните методи за производство на компоненти за двигателите с вътрешно горене.
Снимки: Gettyimages