Луксозните SUV модели като Range Rover Sport сравнително рядко осигуряват сериозни и качествени спортни емоции зад волана. Има и изключения, разбира се, като постигането им обикновено не е никак лесно. Но резултатите са впечатляващи.
Sport е отличен пример за еволюцията в дизайна на Range Rover, но въпреки промените линиите на модела не позволяват на който и да е страничен наблюдател да предположи, че става въпрос за модел на друга марка. Как обаче да разкрием спортния нрав на модела?
Първото такова усещане идва още в началните минути зад волана - по-острите реакции на по-тежкия волан подсказват, че този автомобил е създаден с идеята да завива прецизно, стига водачът да е наясно с това каква точно трябва да е траекторията в завоя, която ще осигури бързо преминаване и забавно странично натоварване. Тук всъщност си проличава и една друга идея при създаването на Sport - той трябва да е по-различен като нрав от другите модели на Range Rover, при които удобството и стабилността са на преден план. Работата с волана се допълва и от реакцията на по-твърдото въздушно окачване, което също се отличава в гамата на Range Rover. А и неслучайно Sport беше определен за най-динамичния модел в семейството на Range Rover.
Най-новите технологии, използвани при създаването на шасито на Sport може би заемат второто място като инвестиции след тези, направени за развитие на хибридното задвижване на луксозния модел. А Sport покрива без проблеми двете основни изисквания за спортни изживявания - мощно задвижване и сигурно поведение - на пътя и извън него. И разбира се, четири завиващи колела за по-добра динамика. В случая задните колела завиват до 7,3 градуса - за по-добра маневреност при ниска скорост и повече стабилност при по-висока скорост.
За 2024 година ще се появи изцяло електрическият Range Rover Sport, а дотогава третото поколение на модела се предлага в два варианта на хибридно задвижване с увеличен пробег, 6-цилиндрови бензинови и дизелови двигатели Ingenium с “мек хибрид” и изцяло новият V8 двигател с двоен турбокомпресор.
Електрическите хибриди Р440е и Р510е, като 440 и 510 указват общата мощност в конски сили, а ускорението им от 0 до 100 км/ч отнема 5,8 и 5,4 секунди - едва ли има нещо по-подходящо за събуждане на спортните емоции при впрягането на цялата мощност на хибридната система за вълнуващо ускорение. Пробегът само на електрическа тяга е между 90 и над 100 километра, което покрива голяма част от ежедневните изисквания на водачите.
За любителите на повече динамика и скорост е предложението с V8 двигател и двоен турбокомпресор - тук мощността е 530 конски сили, а за да са първите секунди при потеглянето още по-вълнуващи се грижи функцията за динамично стартиране Dynamic Launch. С нея автомобилът ускорява оптимално, а 0 до 100 км/ч ускорението става за 4,6 секунди.
Многообразието на задвижването се допълва от 6-цилиндровите бензинови двигатели P360 и P400, както и от 6-цилиндровите дизели D250, D300 и D350 - всички във вариант “мек хибрид”.
Другият акцент при осигуряването на спортни емоции е работата на окачването и шасито. Гъвкатата MLA архитектура на шасита осигурява с 35% по-висока устойчивост на усукване спрямо второто поколение на модела. И при окачването идват важните решения, гарантиращи комфорт, стабилност и спортно поведение. Въздушното окачване с променливо налягане в камерите за промяна на нивото на твърдост плюс електронния контрол върху накланянето на автомобила в завой работят и с данни от навигационната система eHorizon, която пък подготвя автомобила за предстоящите промени в характера на пътя.