Изтеклите в нета снимки на новото спортно купе на БМВ - М2, успяха преди дни отново да развълнуват почитателите на марката, сред които има много, които не приемат еднозначно промените в дизайна на популярните модели на компанията. Такива промени има и при новото М2, но представянето на пътя/пистата и техническите характеристики ще засенчат тези мърморения.
На пръв поглед, новото М2 е изградено по каноните на М-дивизията - редови 6-цилиндров двигател, механична трансмисия (като опция, но поне я има) и задно предаване.
Важна уговорка за дизайна - промените във формите на М2 са отдалечаване от по-плавните линии на първото поколение на модела, но идеята е новият автомобил да прилича на иконата Е30 М3 от 80-те години, чийто ръбати форми остават харесвани и до днес. А, и двойната радиаторна решетка е по-малка в сравнение с другите нови модели на БМВ.
Новото М2 е с 90 конски сили по-мощно от първата генерация на модела - 460 к.с, идващи от 3-литровия 6-цилиндров бензинов двигател с две турбини, зает от М3. Редовите 6-цилиндрови модели са вече специалитет на баварската компания и този агрегат не е изключение, особено що се отнася до въртящия момент - 550 нютонметра.
Споменатите 460 конски сили стигат до задните гуми с помощта на активен М-диференциал, който е част от серийното оборудване, и е свързан и с DSC-системата, а ускорението от 0 до 100 км/ч е изключително бързо - 4,3 секунди с механичната трансмисия и 4,1 с автоматичната.
Що се отнася до шасито на новото М2, то най-общо то е по-къса версия на това, което се използва при М3 и М4, но обърнете внимание, че колесната база на М2 е с 110 мм по-къса от тази на М4, но широчината на двете коли е идентична. М2 идва с адаптивно М-окачване, два режима на работа на спирачния педал - за максимално точно субективно усещане на водача спрямо спирачките и М-версия на тракшън контрола.
Първото поколение на М2 се оказа най-продаваният М-модел в историята - почти 60 000 бройки, реализирани в цял свят, така че новата генерация ще трябва да удовлетвори все по-сериозните изисквания и очаквания на публиката. А и рецептата за изпълнение на този тип автомобили също става все по-трудна - те трябва да са вълнуващи, динамични и в същото време да не са много трудни за каране, което обяснява и сериозното присъствие на намесата на електрониката в почти всяко действие на водача с волана и педалите. Но историята на М-моделите сочи, че това винаги става дозирано и дори елегантно.
И накрая - максималната скорост на новото М2 е електронно ограничена на 250 км/ч, но може да бъде увеличена на 285 км/ч с пакета M Driver, който се поръчва допълнително.