Стратегията на отборите за използването на гумите в Гран При на Сингапур беше подчинена на атмосферните условия от първата минута на състезанието, чийто старт закъсня заради силния дъжд. Но повечето пилоти изкараха състезанието с един бокс и дълга първа серия от обиколки с гумите интермедия.
„Гумите интермедия демонстрираха, че са много надеждни. Дори при висока степен на износване, те запазиха ефективността си за дълго време, а ние разчитахме точно на това, когато анализирахме информацията, събрана в хода на квалификацията”, обясни моторспорт шефът на Пирели Марио Изола.
Подобно на някои пилоти и Изола обърна внимание на това колко бавно изсъхва асфалтът в Сингапур.
Перес обясни защо е бил наказан
„Както в квалификацията, така и за състезанието асфалтът в Сингапур изсъхваше много бавно – обясни Изола. – Но когато пилотите сложиха сликовете, състезанието видимо се оживи. Повечето отбори избраха средно твърдите гуми, тъй като те дават най-добър баланс между ефективността на пистата и издръжливостта.”
Снимки: Gettyimages