6-кратният шампион на писта в група Туринг Иван Влъчков (Honda Civic) представя трасето на планинското състезание „Шипка-Дамасцена”, с което този уикенд стартира сезонът в този шампионат.
Стартът на трасето е на 7 километра след град Шипка, а финалът – на половин километър преди връх Шипка, дължината на трасето е 5,1 км, завоите са 22 – 11 леви и 11 десни, като 5 от тях са остри.
Предлагаме ви едно изкачване към връх Шипка с Иван Влъчков:
Планинско “Шипка-Дамасцена 2022” събира най-силните пилоти
„Стартирам и внимавам защото гумите са студени, започвам с къса права с комбинация от десен, ляв, десен, на последния трябва пак да съм внимателен защото няма сцепление. Продължавам с къса права, след нея веднага влизам в остър ляв завой, в който гледам да запазя скоростта максимално за следващата права, където веднага след нея влизам в дълъг десен обратен с голямо изкачване, преминаващ веднага в бърз ляв, в който съм на пълна газ, трябва да го мина възможно най-добре, защото след това има бърз десен, който го атакувам максимално вдясно и веднага отварям, за да се подготвя за бърз ляв, в който има екстремно спиране в завоя, за да се подготвя за десен, който веднага след това преминава в ляв дълъг, в който гледам да използваме максимално скоростта за следващата права.
„Тази права е дълга и включва ужасно бърз десен завой, който минавам на 5-а скорост на пълна газ и спирам интензивно за ляв бърз, като гледам да запазя скоростта, защото следва десен с права. Правата свършва с ляв обратен, който пак е в изкачване, в което гледам да изляза максимално чисто, за да се подготвя за десен, който също продължава с много бърза права, в която има два десни завоя, през които минавам на пълна газ и имам чувството, че всеки момент мога да изпусна колата при над 200 км/ч.
„Следва спиране до трета предавка, в което гледам на продължа направо в следващия десен завой, а веднага след него идва ляв. Продължавам с права с дълъг бърз ляв, в който спирам от 5-а скорост за десен с леко изкачване, следва права с ляв бърз, който е двоен и накрая завършва с десен бърз, където трябва да мина с равна газ и максимално бързо, за да продължа към следващия бърз ляв, в който спирам за десен с изкачване и излизам на с ляв бърз и моментално след това спирам максимално леко и гледам да запазя скоростта за десния, който е и последен завой и след излизането от него е финалът.”