Сезон 2022 в Световния рали шампионат се превръща от сбъдната мечта в кошмар за първия пилот на М-Спорт Форд Крейг Брийн. Ирландецът стартира годината с подиум на финала на рали “Монте Карло”, но след това редува отпадания със слаби представяния, а в последните три ралита: в Естония, Финландия и Белгия записа три поредни катастрофи. Проблемът е, че и в трите ралита той вече се е качвал на подиума и надеждите на тима бяха, че Брийн ще успее точно тук да се върне към добрите резултати от миналата година.
И след финала на “Ипр Белгия” шефът на М-Спорт Ричард Милнър за първи път този сезон говори по темата, че Брийн може и да не остане в отбора, въпреки че има договор до края на 2023 година. Брийн и Гас Грийнсмит са двамата пилоти на М-Спорт, които карат с пълна програма в WRC, но Брийн е единственият, от когото могат да се очакват силни резултати, другите пилоти в тима са там заради спонсорите си.
“Ние имаме 2-годишен договор с Крейг, но с това представяне ще ни е трудно да го изпълним - обясни Милнър пред Belfast Telegraph. - Трябва да покажем на нашите партньори и спонсори, че вървим напред. Трябва да покажем, че сме конкурентни и че можем да се представим добре в световния шампионат.”
Милнър допълни, че Брийн ще трябва да демонстрира добри резултати и истинските си възможности в последните четири ралита от сезона, за да запази мястото си в отбора.
Танак поиска нов шеф на Хюндай
“Крейг отчаяно иска да покаже на какво е способен. Трябва да кара без напрежение в последните четири ралита този сезон, трябва да се фокусира само върху това - допълни Милнър. - От друга страна, ние трябва да направим така, че той да е в подходящата форма. Ние знаем, че Крейг може да постига отлични резултати, но в последно време това не се случва.”
Танак се поздрави с втора поредна победа, Рованпера спечели пауърстейджа
За Брийн това е първи пълен сезон като заводски пилот в WRC, като в предишните две години той записа впечатляващи резултати за Хюндай, където караше с ограничена програма.
Снимки: Gettyimages