Доктор Марко защитава най-ценния си проект

Доктор Марко защитава най-ценния си проект

Моторспорт съветникът на Ред Бул доктор Хелмут Марко отново защити програмата за развитие на млади пилоти на компанията, въпреки съмнителните резултати, постигнати през годините. Много специалисти редовно критикуват програмата, за която отговаря доктор Марко, че харчи огромни средства всеки сезон, а накрая не успява да осигури готови пилоти за Формула 1. И отделно от това е стилът на управление на програмата на самия доктор Марко, благодарение на който някои супер талантливи пилоти избягаха колкото се може по-далеч от него и Ред Бул.

До момента единствено Себастиан Фетел е единственият продукт на програмата, постигнал сериозни успехи във Формула 1 – германецът има 4 поредни световни титли. Доктор Марко включва и Макс Верстапен в програмата, но истината е, че Макс стана част от този проект малко преди да дебютира във Формула 1, т.е Ред Бул се включи много късно.

„Ние осигуряваме пилоти за Формула 1. Бяхме първите, които се решиха да работят по този модел. Другите ни последваха, но не и в този мащаб – обясни доктор Марко. – И освен това, постоянно ни критикуват, когато се отказваме от нашите пилоти.”

Доктор Марко обясни стила на каране на Макс
Доктор Марко обясни стила на каране на Макс

И доктор Марко се опита да използва основната слабост на програмата в своя полза.

Доктор Марко обясни, че Верстапен и Випс не са расисти
Доктор Марко обясни, че Верстапен и Випс не са расисти

„95 процента от пилотите, минали през нашата програма след това караха и карат в DTM, GT шампионати, Формула Е и т.н и печелят много повече в сравнение с това да работят нещо обикновено. За някои от тях кариерата им в моторните спортове продължава над 15 години. Основата на това положи нашата моторспорт програма”, обясни доктор Марко.

Култард посочи основното предимство на Ред Бул
Култард посочи основното предимство на Ред Бул

В случая той е напълно прав, Ред Бул финансира развитието на много пилоти, за които се оказа, че няма място във Формула 1 или те не получиха достатъчно шансове и които след това си тръгнаха от програмата, за да стартират за други отбори и в други шампионати. Така че, те наистина би трябвало да бъдат благодарни на Ред Бул за пилотите, които компанията изгради и след това осигури на другите отбори и шампионати.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти