Както може да се предположи, италианската преса не е особено милостиво настроена към Ферари след представянето на тима в Гран При на Унгария вчера. Но анализът на Gazzetta dello Sport като че обобщава най-добре настроенията в Италия.
“Формула 1 излиза в почивка, а Ферари губи шансове за титлата - написа вестникът. - Операцията “Ще се върнем в челото” се провали - на “Пол Рикар” и в Унгария Леклер спечели общо 8 точки, а Макс Верстапен - 50. Макс може да пропусне следващите 3 състезания на “Спа”, “Зандвоорт” и “Монца” и в Сингапур пак да е начело в шампионата.
“Във Франция причината за провала беше грешка на Леклер, който пое вината за това. В Унгария видяхме съмнителен избор на гуми, въпреки че шефът на тима Матиа Биното твърди, че автомобилът F1-75 по необясними причини е загубил скорост. Но реалността е такава, че след 13 състезания Ферари няма шансове за титлата.
Ралф Шумахер: Ферари сами се провалят
“Как се случи това? След страхотния старт на сезона, това сякаш е друг отбор. Проблеми с надеждността и грешки на пилотите, които атакуват на ръба на възможностите - това се случва, но феновете не могат да разберат проблемите със стратегията. В Монако, където изпреварванията остават много трудни, двамата пилоти на Ферари тръгнаха от първа редица и тимът не успя да спечели заради нерешителността си при смените на гуми.
От Ферари се опитаха да обяснят издънката с гумите
“След това дойде “Силвърстоун”, където Леклер беше оставен на пистата зад колата на сигурността. После Унгария, където Верстапен стартира десети, а пилотите на Ферари - втори и трети. Биното се кълне, че F1-75 не е имал скорост и темпо, както и че поражението не е свързано с гумите. Но във важната първа серия обиколки Ръсел стартира от полпозишън с меките сликове, а стратезите на Ферари заложиха на средно твърдите, като така Сайнц и Леклер не можеха да се борят с Джордж, само караха зад него, като в това време Верстапен ги догонваше.
Леклер: Загубихме победата заради гумите Hard
“Отборът сам си противоречеше в Унгария. В събота след квалификацията Сайнц каза, че в неделя е необходимо максимално бързо след старта да изпреварят Ръсел. Но на стартовата решетка Биното обясни, че това не се налага, тъй като те ще могат да го прескочат със стратегия.
Сайнц: Очевидно е, че имаме проблеми
“В Мерцедес разделиха стратегиите на своите пилоти - Ръсел стартира с меки сликове, а Хамилтън - със средно твърди. Защо и Ферари не постъпиха така? След финала Биното каза, че на колата не й е достигала скорост, на Леклер - че е искал да изкара по-дълга серия обиколки със средно твърдите гуми, тъй като темпото му с тях е било добро. Но от бокса не са го послушали и го върнаха на пистата с по-бавните твърди сликове. После знаете какво стана.”
Снимки: Gettyimages