В специално интервю за сайта racingnews365.com бившият пилот във Формула 1 Педро де ла Роса разкри какъв е единственият шанс на Ферари да попречат на Макс Верстапен да стигне с лекота да своята втора световна титла през 2022 година.
След първите 12 старта за сезона пилотът на Ред Бул има аванс от цели 63 точки спрямо Шарл Леклер на върха в генералното класиране, а до края на годината остават още десет състезания. Според Де ла Роса този аванс ще позволи на Ред Бул и Верстапен да бъдат малко по-консервативни в своите стратегии, докато Ферари ще трябва да бъдат много агресивни.
Хамилтън към Ферари: Титлата не е загубена!
По думите на испанеца, ако Скудерията иска да има какъвто и да е шанс да детронира Верстапен в края на годината, Шарл Леклер и Карлос Сайнц задължително ще трябва да спечелят няколко двойни победи в следващите стартове.
„От тук нататък Ферари ще трябва да бъдат агресивни. Единственият шанс те да спрат Макс ще бъде да запишат няколко двойни победи в следващите състезания, в противен случай битката е загубена. Не говоря само за разликата от 63 точки. Те се бият с Верстапен и Ред Бул, които имат сходен пакет, който обаче е по-надежден, което прави задачата на Ферари много трудна.
Пълно класиране при пилотите във Формула 1 след Гран При на Франция
„С преднина от 63 точки в Ред Бул могат да заложат на сигурното. Ще има момент, в който ще се наложи смяна на двигател и те ще могат да си позволят да я направят едно състезание по-рано. Няма нужда да рискуват. По-добре да изтърпят наказание и да имаш свеж двигател, вместо да отпаднеш.
В Ред Бул също ще имат наказания за нови двигатели
„А знаем, че дори и с наказание е лесно да завършеш в топ 5. Ред Бул ще загубят титлата само с отпадания. Разликата между Ред Бул, Ферари и останалите отбори е твърде голяма. Тази с Мерцедес е по-малко, което ще им позволи да спечелят добри точки дори и с наказания. Да не забравяме и Серхио Перес, който е много добър отборен играч за ред бул“, заяви Де ла Роса.
Той също така коментира и развоя на сезона до момента и ефектът на изцяло новите технически правила върху представяне на колите и битките на пистата.
Макс: Битката за титлата още не е решена
„Мисля, че сезонът е фантастичен от гледна точка битките на пистата. Няма нищо по-хубаво във Формула 1 от това поне два отбора да се борят за победите. До момента нямаше нито едно състезание, в което предварително да знаем кой ще спечели“, обясни испанецът.
Пълно класиране при отборите във Формула 1 след Гран При на Франция
„Битките за победите винаги са между два отбора и най-вече между двамата пилоти, но поради различни обстоятелства почти винаги Верстапен печели. Ние сме едва в средата на сезона, но разликата е твърде голяма. Макс доминира и ще е много трудно за него да загуби титлата, което ще е жалко, защото всички искат да видят битка, която да се реши в последния кръг, както бе миналата година.
„Ферари и Леклер загубиха много точки заради слаба надеждност, стратегически и пилотски грешки. Това е историята на сезона до момента: можеше да е страхотен сезон, но разликата между Макс и Шарл е твърде голяма“, добави Да ла Роса, който в своята кариера има 104 старта межд 1999 и 2012, в който записа един подиум, второ място в Гран При на Унгария през 2006.
Именно на „Хунгароринг“ ще бъде следващият епизод от спора за титлата във Формула 1 през 2022 година. Гран При на Унгария ще се проведе този уикенд, а след нея отборите и пилотите ще се оттеглят на заслужена едномесечна почивка преди финалните девет кръга за годината.
Снимки: Gettyimages