БМВ стана поредната автомобилна марка, потвърдила участието си в новия клас Хиперкар в Световния шампионат за издръжливост (WEC), като баварците ще участват с прототип по правилата на LMDh. Вчера прототипът записа първите си тестови обиколки на пистата “Рикардо Палети” във Варано, а в понеделник там беше шейкдаунът на автомобила.
БМВ ще стартира в американския шампионат IMSA още догодина, а през 2024 ще влезе в WEC и ще се бори за челни позиции в “24 часа на Льо Ман”. Участието през 2024 ще съвпадне с 25-годишнината от последното участие на БМВ с прототип в Льо Ман - през 1999 година марката спечели победата в 24-часовата надпревара с прототипа V12 LMR, каран от Яник Далма, Йоахим Винкелхок и Пиерлуиджи Мартини.
Това ще е и първата WEC програма на компанията от Мюнхен след неуспешния опит от 2018-2019 с BMW M8 GTE - проект, за който феновете имаха огромни очаквания, но който така и не донесе очакваните резултати.
Алпин иска да върне Алонсо на „Льо Ман“
Прототипът на БМВ, който се задвижва от V8 двигател, който работи с хибридна система, е създаден с активната помощ на специализираната италианска компания Dallara, а в понеделник колата беше карана от Конър де Филипи и Шелдън ван дер Линде.
Ферари показа прототипа си за Льо Ман
БМВ стана четвъртият автомобилен производител, който записа успешен тест на прототипа си по LMDh правилата след Порше, Кадилак и Акура, като и четирите компании догодина ще се състезават в новия клас в IMSA - GTP. Новият прототип на БМВ ще направи състезателния си дебют през януари в “24 часа на Дейтона” в Щатите.
БМВ повериха изграждането на шасито на прототипа на Dallara, а за задвижването се използва турбо версия на двигателя Р66/3, който се използваше в БМВ М4 в ДТМ през сезони 2018-2019. 4-литровият мотор работи с хибридна система, създадена съвместно от Williams Advanced Engineering, Bosch и Xtrac, като тези системи ще са стандартни за LMDh автомобилите.
Снимки: Gettyimages