Шефът на Мерцедес във Формула 1 Тото Волф обяви, че държи правилата за новите задвижващи системи, които ще влязат в сила за сезон 2026, да станат ясни максимално скоро.
Сега хибридните задвижващи системи, работещи с V6 турбо мотор са замразени и производителите ще ги използват до края на 2025 година.
Очаква се, че новите правила ще опростят дизайна на задвижващите системи чрез премахването на мотор-генераторната група MGU-H, но в същото време ще се увеличи значението на електрическотот задвижване с по-голям капацитет на MGU-K. От 2026 Формула 1 трябва да използва и изцяло екологично гориво.
Защо ФИА изнервя Ауди и Порше?
По план тези нови технически правила трябваше да се обсъдят на заседанието на Световния съвет на ФИА в сряда, но това няма да стане, като се предполага, че президентът на ФИА Мохамед бин Сулайем е поел ангажимент пред потенциалните нови участници във Формула 1 Порше и Ауди това да стане най-късно през юли.
Ред Бул: Логично е да преговаряме с Ауди и Порше
“Ние много държим новите правила за двигателите да са ясни съвсем скоро - обясни Волф. - Защото искаме да започнем да работим по тях. Но тези правила трябва да бъдат написани правилно и се надявам, че във ФИА ще се справят с това.”
Какви ще са подобренията по Мерцедес W13?
Волф потвърди, че желанието му е департамента за двигатели на Мерцедес да стартира работа по новата задвижваща система още това лято. Тото повтори, че е наясно, че създаването на толкова сложни регулации, които да бъдат приети от четирите доставчици на мотори във Формула 1 плюс двете нови компании, не е лесна задача, но също така допълни, че не се надява “това да не отнеме твърде много време”.
“Надявам се, че всичко ще е готово през лятото и за началото на есента правилата да са вече факт”, заяви Волф.
Шефът на Ферари Матиа Биното припомни, че тази седмица има заседание на Световния съвет на ФИА, както и среща на комисията за Формула 1 в рамките на Гран При на Австрия (8-10 юли), така че според него трябва да се десйтва “стъпка по стъпка”.
Снимки: Gettyimages