В своята кариера Даниел Рикардо се е състезавал за общо пет отбора във Формула 1, като с три от тях той е стигал до почетната стълбичка, а с два до най-високото ѝ стъпало. В ексклузивно интервю за Racing News365 австралиецът говори за разликите в ДНК-тата между последните три тима, в които той е бил – Макларън, Рено и Ред Бул.
„В моя опит винаги има пренасяне на ДНК между различните коли. Когато пристигнах в Макларън и дадох първоначалната си обратна връзки ми казаха, че са чували същите коментари през последните 10 години. Това показва, че има определени зони, в които цялостното ДНК на колата си оказва влияние.
Дениъл Рикардо не съжалява, че е напуснал Ред Бул в края на 2018 година
„Ред Бул например винаги беше много силен на спиране и това се запази през всичките пет години, в които аз бях там, независимо от промените в правилата. Това беше част от ДНК-то на колата“, обясни австралиецът.
По неговите думи дизайнерският екип може да окаже огромно влияние върху основните характеристики на всяка една кола. През петте му години в Ред Бул екипът около Айдриън Нюй остана почти непроменен, но при престоя му в Рено имаше доста големи промени в екипа на Роб Маршъл.
„Според мен колата на Рено се промени много в двете години, в които бях там. Нямаше голямо запазване на ДНК характеристиките. Със сигурност дизайнерите винаги оказват огромно влияние“, коментира Рикардо.
Един от основните проблеми на австралиеца в първата му година в Макларън бе спирането. Това се дължеше на факта, че британският екип използваше системи на японската компания Akebono, докато и Ред Бул, и Рено такива на Brembo. От началото на сезон 2022 в Макларън работят с AP Racing, която от няколко години е собственост на Brembo. Надеждите на австралиеца са тази промяна да му върне увереността във фазите на спиране, с която той бе известен по време на периода си в Ред Бул.
„Мисля, че ще стане. Поне част от увереността ми ще се върне. Донякъде и заради Akebono, но и заради ДНК характеристиките на колата аз не можех да спирам в самия завой, както го правих в Ред Бул и Рено, нямаше как да съм много агресивен с спирането. Това се дължеше на комбинацията от аеродинамичните характеристики и липсата на усещане, които имах през миналата година“, сподели Рикардо.
Снимки: Gettyimages