Очакваното завръщане на Ауди на „24-те часа на Льо Ман“ може и да не се случи, след като германският производител спря развойната дейност на своя LMDh прототип, с който марката трябваше да се завърне на френската класика догодина.
Първоначално се смяташе, че причина за отказа на Ауди от „Льо Ман“ е тяхното желание да влязат във Формула 1 като доставчик на двигатели при въвеждането на следващата генерация мотори през 2026 година. От Инголщат обаче отрекоха подобна връзка между двата проекта, а по-скоро по-високи от очакваното разходи свързани с проекта в Рали Дакар са причината. За момента програмата е паузирана за „2-3 месеца“, но е напълно възможно тя да бъде напълно спряна и всички усилия да се фокусират върху други авенюта.
Porsche и Audi ще присъстват на срещата за бъдещето на двигателите във Формула 1
LMDh класът ще се състезава наравно с колите от Hypercar категорията, но за разлика от тях те ще бъдат много по-стандартизирани и съответно евтини за разработка. В Hypercar, където се състезава Тойота отборите развиват изцяло своята колата, докато в LMDh тимовете ще избират от няколко модела шасита, както и на стандартно хибридна система, предоставена от Williams Advanced Engineering. Представянето на колите от двете различни категории ще бъде изравнено чрез специална Balance of Performance формула, която е нещо стандартно в състезанията за издръжливост, но предимно в GT класовете.
За момента потвърдено участие в LMDh имат Порше, Акура, БМВ, Кадилак и Алпин, като всички те ще се включат в Световния шампионат за издръжливост (WEC) през следващата година. Освен в WEC колите от LMDh ще се състезават и в Американския шампионат за спортни автомобили, където категорията ще бъде известна като GTP.
Снимки: Gettyimages