Пирели: Няма как да угодим на всички

Пирели: Няма как да угодим на всички

Ръководителят на програмата на Пирели във Формула 1 Марио Исола изрази своето мнение, че италианският доставчик на гуми „няма как да угоди на всички“, след като в дискусиите за развой на техните продукти има въвлечени „толкова много страни“.

От както Пирели замени Бриджстоун като официален доставчик на гуми във Формула 1 през 2011 година италианската компания е подлагана на постоянни критики по различни причини. Първо пилотите се оплакваха, че гумите се износват много бързо, но това пък водеше до доста интересни състезания от стратегическа гледна точка.

В Пирели очакват по само едно спиране в бокса в повечето състезания през 2022 година
В Пирели очакват по само едно спиране в бокса в повечето състезания през 2022 година

В последствие обаче се стигна до точно обратното и сега с малко пестене на сликовете пилотите с лекота покриват състезателните дистанции със само едно влизане в бокса, което е задължително според правилника. Това не позволява на отборите да правят големи вариации в своите тактики, каквито се виждат в надпревари с две или повече спирания за свежи гуми.

За 2022 година Пирели имаше задачата да създаде изцяло нова 18-инчова гума, която да замени използваната до момента 13-инчова. Според Исола обаче крайният продукт ще включва много компромисни решения, тъй като е трябвало да отговори на много различни изисквания на различни страни.

Хамилтън: Пирели нямат вина за гръмналите гуми на Верстапен и Строл
Хамилтън: Пирели нямат вина за гръмналите гуми на Верстапен и Строл

„Беше трудно, не беше трудна дискусията, но много дълга. В нея участваха ФИА, Формула 1, отборите и пилотите, защото ние включваме и тях в оформянето на нашите цели. Точно заради това винаги има компромиси. Има твърде много заинтересовани страни около масата и е трудно да се угоди на всеки.

„Пилотите ясно заявиха, че искат да могат да натискат гумите повече, а не да ги пазят. Те не забравят, че не са само гумите, но и цялостния пакет като цяло, с хибридната система, спирачките и гумите, които също трябва да се пазят. Има твърде много фактори, които трябва да се вземат под внимание, не само гумите, но те ни казаха, че искат да натискат здраво тях в битките и да няма прегряване.

„Това се случва от загубата на аеродинамично сцепление. До сега ако пилот следваше дадена кола той губеше 40% от притискането си и започваше да се пързаля, което водеше до прегравяне на повърхността на гумата. Това е нормално последствие от загубата на притискане. 

„Тази година обаче новите правила предвиждат загуба на само 10%, което е огромна разлика за гумите“, каза Исола.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти