Peugeot продължава да развива претендента си за победа в Льо Ман

Peugeot продължава да развива претендента си за победа в Льо Ман

Много повече от състезателен автомобил, PEUGEOT 9x8 е вече емблема, естетическа и технологична революция, приключение в ултимативния дизайн. Малко преди автомобилът да поеме по трасетата на състезанията за издръжливост през 2022 г., Матиас Хосан, Директор Дизайн на PEUGEOT, го поставя сред специфична архитектура за една уникална фотосесия на Агниешка Дорошевич, фотограф на суперавтомобили. Тя играе със светлината и с контрастите, създадени от бетона. Нейните фотографии са метафора за 24-те часа на Льо Ман, легендарно състезание, при което светлината се променя с напредването на часовете.

За да създаде новия 9X8 Hybrid Hypercar, дизайнерският екип на PEUGEOT полага сериозни усилия. Те го насищат с всички съвременни естетически кодове, специфични за марката: котешка поза, плавни линии, подчертани от спортни елементи, елегантни и структурирани калници и, разбира се, характерния светлинен подпис с трите нокътя на лъва. PEUGEOT 9X8 събужда емоция и е олицетворение на скоростта.

• УЛТИМАТИВЕН

Проектирането на състезателен автомобил е върховната мечта на всеки автомобилен дизайнер.

„За да определим темата за нашия бъдещ състезателен автомобил, първо стартирахме конкурс между нашите дизайнери. Получихме много заявки за участие, тъй като този проект предизвика повсеместен ентусиазъм с перспективата един ден да видим нашето творение да се състезава с най-престижните световни марки на най-легендарните трасета.“

„Щом избрахме темата с помощта на инженерите от PEUGEOT Sport, започнахме да работим заедно. Водени от целта за производителност без никакъв компромис, инженерите оставиха възможно най-много пространство дизайнерите да проявят творческа свобода в създаването на дизайна на хиперавтомобила. PEUGEOT 9X8 е роден с ДНК-то на новите регламенти за хиперавтомобилите (LMH), изисквани от Automobile Club de l’Ouest, организатора на 24-те часа на Льо Ман, и Международната автомобилна федерация, и същевременно представя основните черти на PEUGEOT. Този автомобил ще представлява важен момент в историята на състезанията по издръжливост.

• ЛЪВСКИ

PEUGEOT участва в моторните спортове, защото това е мощна лаборатория за идеи и фантастичен ускорител на иновациите. Автомобилният спорт изследва нови територии, които ни стимулират да бъдем все по-оригинални и креативни в нашия подход.

Върховен посланик на дизайна на PEUGEOT и вдъхновение за бъдещи разработки, Hybrid Hypercar 9X8 е изцяло в съзвучие със серийните автомобили, включително изцяло новия PEUGEOT 308. PEUGEOT 9X8 беше този, който първи сложи новото лого на марката, въведено в началото на 2021 г., преди да се появи и на PEUGEOT 308.

„Не искахме да направим просто красив състезателен автомобил“, обяснява Матиас Хосан. „Технологията на PEUGEOT 9X8 е изцяло творение на PEUGEOT Sport и трябваше да покажем това в нашия дизайн. Без никакви компромиси с производителността искахме да му придадем уникално излъчване, но да запазим идеята за аеродинамична каросерия, която контрастира със силно геометричните автомобили за състезанията по издръжливост от предишното поколение.“

• ПРОБИВ

Специалистите са единодушни: PEUGEOT 9X8 е радикално скъсване с предишните поколения състезателни автомобили. Той бележи нова ера. „Този 9X8 е истински крайъгълен камък в моторните спортове“, казаха бъдещите му пилоти, когато го видяха за първи път: „Ще има преди и след PEUGEOT 9X8 и ние ще имаме късмета да сме били част от това.“

„По стените на дизайнерското студио, където се роди PEUGEOT 9X8, бяхме написали три ключови думи: емблематичен, ефективен, емоционален“, казва Матиас Хосан. „Така целият екип прегърна тези концепции, независимо от участието на всеки индивид в различните етапи на разработка. Бях поставил думата ЕМБЛЕМАТИЧЕН в съзнанието на всички, защото исках автомобил, който е едновременно разпознаваем и който бележи пробив, фундаментална смяна на поколенията.“

„Въпреки многото предложения, които се появиха от нашия вътрешен конкурс за дизайн, едно от тях бързо беше определено като избраната тема. То разби статуквото на предишното поколение автомобили за издръжливост. Идеята беше, че това ще бъде по-малко състезателен автомобил и повече PEUGEOT, нещо, който ще събере заедно феновете на моторните спортове, но не само, тъй като това би бил спортен автомобил, който теоретично би могъл да бъде шофиран и на пътя, както на пистата.“

• БЕЗ КРИЛО

Най-забележителната черта на тази концепция, и тази, която за мнозина се явява обобщение, е липсата на задно крило, което му придава уникална морфология.

Задното крило се появява за първи път в състезанието по издръжливост в Льо Ман през 1967 г., и оттогава се превръща в стандарт за този тип състезания. От 1971 г., малко над 50 години, няма спечелил автомобил без задно крило. Това показва дързостта и изобретателността на дизайнерите и инженерите на PEUGEOT.

При създаването на PEUGEOT 9X8 за задната част бяха положени огромни усилия. Следвайки оригиналната скица на сякаш устремен автомобил, се появи леко заострен кокпит заедно с много специална обвивка, която виждаме днес над задното колело.

• ЕЛЕКТРИЧЕСКИ!

PEUGEOT вече е печелил в Льо Ман с два автомобила от две различни поколения: с 905 с бензинов двигател V10 през 1992 и 1993 г., и с 908 с двигател V12 HDI-FAP през 2009 г. Отново, именно с използваната технология PEUGEOT 9X8 бележи началото на нова ера. „Състезанията по издръжливост се основават на правила, които ни позволяват да демонстрираме експертния опит на PEUGEOT във всички електрически силови агрегати“, обяснява Оливие Джансони, технически директор на проекта.

За хибридното задвижване на четирите колела PEUGEOT 9X8 има определени прилики с няколко модела от гамата на PEUGEOT като PEUGEOT 3008 или PEUGEOT 508. Той съчетава 2,6-литров двигател с вътрешно горене V6 с двоен турбокомпресор с мощност 500 kW (680 к.с.) отзад с електрически мотор/генератор с мощност 200 kW (270 к.с.) отпред.

Оливие Джансони казва: „С 9X8 PEUGEOT започва нова глава в историята на хибридните спортни автомобили. Производителността става все по-електрическа и по-чиста, без да се жертва нищо по отношение на конкурентоспособността.“

• ВИРТУАЛЕН

Екипът на PEUGEOT Design стъпи на водещи технологии. „Но не само“, обяснява Матиас Хосан. „Работата на дизайнерите включва движение напред-назад между дизайни и 3D инструменти, за да се включат фазите на визуализация на виртуалната реалност“.

За да създадат обемите, дизайнерите използват 3D инструменти и CAD. С тази технология е лесно да споделяте файлове с инженерните екипи. След като обемите заемат мястото си, идва етапът на виртуалната реалност. Нещо като откровение.

„Важен момент настъпи, когато показахме целия PEUGEOT 9X8 на инженерния екип, използвайки очила за виртуална реалност. Оливие Джансони, техническият директор, дълго обхождаше автомобила с очилата на очите си. Неговият ентусиазъм беше от решаващо значение“.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти