Нова марка, нов продукт, нова посока

Нова марка, нов продукт, нова посока

В година, която започна на фона на глобална несигурност във всички индустрии, Kia стартира със смели стъпки за преоткриване на марката. Компанията премахна ‘Motors’ от името си и напълно промени корпоративното лого в нова, свежа и креативна графична форма, символизираща модерната мобилност, електрификацията и устойчивото развитие. Въздействието на тази метаморфоза бе година на феноменален успех за Kia и изведе марката в челните редици на устойчивата мобилност.

В началото на 2021г. традиционният автомобилен производител се представи в нова светлина. Елегантното, ново корпоративно лого на Kia бе демонстирано за първи път от ескадрила пиро-дронове като ритмична непрекъсната линия, създадена да вдъхновява движение. В този наистина важен за марката момент, Kia обяви намерението си да се превърне в символ на промяната и новаторската енергия и да бъде лидер в ерата на новата мобилност.

Kia форсира навлизането на електрическата мобилност в България
Kia форсира навлизането на електрическата мобилност в България

Механизмите за осъществяване на тази основна промяна бяха очертани в стратегията Plan S, която ще позволи на компанията да разшири своя обсег на действие с цел ускоряване на прехода към електрически превозни средства (EV), да предложи алтернативни решения за мобилност като схеми за споделяне на автомобили и системи за автономно шофиране, и да задълбочи дейността си върху целево разработени превозни средства. Едновременно с това Kia ще насърчава и екологично устойчивото производство по цялата верига на доставки, използвайки чиста енергия и подлежащи на рециклиране суровини и материали.

Заедно с новото лого, име и промяна в стратегическите насоки за развитие на марката, Kia демонстрира официално и своята нова философия по отношение на дизайна. ‘Единство на противоположностите’ (Opposites United) е послание, вдъхновено от природата и околната среда, които устойчивата мобилност цели да защити. Opposites United, което се основава на пет принципни насоки в дизайна на марката, ще оформи всички бъдещи модели на Kia. Началото в тази насока бе поставено с премиерата на EV6 – първият захранван изцяло от акумулаторна батерия електромобил (BEV) на марката Kia.

Премиера на авангарден BEV модел

Представеният на пазара към средата на годината изцяло нов BEV кросоувър EV6 оказа незабавно положително въздействие върху пазара на електрически автомобили (EV). Успешната комбинация от специално разработената и усъвършенствана глобална модулна технологична платформа за автомобили с електрическо задвижване (E-GMP) на Kia, смелата като концепция и изпълнение стилистика, високотехнологичната способност за свръхбързо презареждане на акумулаторната батерия, модерният вътрешен дизайн и забележителните динамични характеристики доведоха до представянето на пазара на BEV, който продължава да получават признание и положителни оценки по цялия ​​свят.

Kia си постави за цел да предизвика революция в сферата на мобилността и още с първата си разработка на електромобил на платформата E-GMP компанията доказа, че електрическата мобилност е жизнеспособна и устойчива форма на индивидуална мобилност.

EV6 е първият модел в историята на Kia, при който предварителните резервации от страна на заинтересовани клиенти бяха прекратени предсрочно поради безпрецедентното търсене. При това тази положителна реакция към високотехнологичния кросоувър е налице не само при клиентите на марката, но личи и по многобройните престижни награди, с които бе отличен новия модел. Малко повече от месец след пазарната си премиера, EV6 спечели титлата ‘Crossover of the Year’ в класацията на BBC Top Gear и впоследствие грабна короната на ‘Автомобил на годината’ в премиум категорията в Германия. Друго извънредно престижно признание за новия EV6 наскоро бе избирането му за ‘Европейски автомобил на годината 2022’.

Изключителни аплодисменти през последните 12 месеца спечели не само революционният EV6. Новият Sorento – топмоделът в SUV гамата на Kia, бе отличен с реномираните престижни награди за дизайн Red Dot и iF в допълнение към наградата в категорията ‘Най-добър голям SUV’ на конкурса ’Световен автомобил на годината за дами’ (WWCOTY).

Повече динамика и проходимост от новия Kia Sportage
Повече динамика и проходимост от новия Kia Sportage

В допълнение към отличения с множество награди Sorento през месец октомври Kia представи на пазара и изцяло новия SUV Sportage. Моделът от пето поколение е първият Sportage, който използва екологично чиста plug-in хибридна система за задвижване (PHEV), както и първият проектиран, разработен, усъвършенстван и оптимизиран специално за Европа Sportage, предназначен да отговори на специфични европейски вкусове и изисквания. Eвропейският Sportage се отличава с по-късо междуосие, нови високотехнологични системи и усъвършенствани задвижващи агрегати, както и най-съвременни инженерни решения, които гарантират, че новият SUV модел ще се чувства като у дома си по европейските пътища.

Заводът в Жилина

Положителният ръстът на показателите на Kia в общоевропейски мащаб се гради и на внушителния обем на автомобилното производство във високотехнологичния завод на компанията в Жилина, Словакия. Модулните, гъвкави и модерни производствени съоръжения дават възможност за изграждане на високоефективна и адекватна на променящите се условия производствена мощност, която бележи непрекъснати успехи – миналата година заводът в Жилина произведе своя четиримилионен автомобил. Европейското производствено звено изигра ключова роля и в доставката на компоненти и агрегати, за да гарантира успеха на компанията въпреки бурната за автомобилната индустрия и не само за нея година. През месец ноември в Жилина бе стартирано и производството на изцяло новия Sportage. Фамилията от модели Ceed бе първата, чието производство бе организирано в завода в Жилина при старта на европейската производствена мощност през 2006г., като най-новото поколение на моделната гама Ceed продължава да се произвежда в Словакия.

Kia с премиера на Concept EV9 в Лос Анджелис
Kia с премиера на Concept EV9 в Лос Анджелис

Продажбите на Kia бележат положителен ръст в цяла Европа, достигайки най-високия за марката пазарен дял от 4,2% през третото тримесечие. В края на 2021г. амбицията на Kia е да продължи тази тенденция към растеж, а един от моделите, представляващ неразделна част от този успех, е Niro. Моделът бе избран от своите притежатели за победител сред масовите автомобилни марки в проучването EVX на J.D. Power сред собствениците на електрически автомобили през 2021г. (Electric Vehicle Experience Ownership Study). Изцяло новото поколение на Niro отбеляза своя световен дебют на изложението Seoul Mobility Show през месец ноември и ще бъде пуснат на пазарите в Европа в хибридни и изцяло електрически версии през настоящата година като част от дългосрочните планове на Kia да разполага с напълно електрифицирана гама в Европа към 2035г.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти