Volkswagen продължава с електрификацията на производството си

Volkswagen продължава с електрификацията на производството си

В рамките на Кръг на планиране 70, Volkswagen Group реши да електрифицира своите европейски заводи в преследване на целта си да стане глобален пазарен лидер в електрическата мобилност до 2025 г. По този начин Групата напредва бързо при изпълнението на своята стратегия NEW AUTO. Централният офис на групата и производственият обект във Волфсбург ще бъдат трансформирани, и конкурентоспособността на групата ще бъде повишена чрез по-високи разходи за бъдещи технологии. Бъдещите инвестиции, които ще бъдат насочени предимно в електрическа мобилност и дигитализация, за първи път ще представляват най-голям дял от общите инвестиции от 159 милиарда евро, а именно 56 % или 89 милиарда евро. Volkswagen очаква до 2026 г. един на всеки четири продадени автомобила да има задвижване с батерии.

Електрификация на още европейски заводи

С цялостното електрифициране на своите европейски заводи Volkswagen Group възнамерява да генерира допълнителни синергии и да се възползва от икономиите от мащаба.

Групата ще инвестира около 21 милиарда евро само в заводите си в Долна Саксония, повечето от които ще бъдат насочени към производствени обекти и съоръжения за компоненти.

• В средносрочен план Хановер ще премине изцяло на електричество, като ще започне модернизация на обекта. Най-важният в момента проект на групата, насочен към бъдещето, ще бъде създаден в Хановер, където ще бъде произведен първият автомобил Artemis. Производството на каросерията за нов модел Bentley също е потвърдено. Друг модел, ID. California* също е одобрен за локацията. Освен това Хановер ще оглави автономното шофиране в групата със шътълите на MOIA и ID. BUZZ AD*.

• Електрификацията на завода във Волфсбург чрез проекта Trinity е потвърдена. Предвид силното търсене на електрически автомобили, Групата планира да преоборудва обекта за пълно производство на ID.3 считано от 2024 г., като гарантира рентабилност. Преди 2024 г. се предвижда ID.3 да има частично производство във Волфсбург, но с доставки от Цвикау. Този план ще позволи на Групата да обслужва допълнителни пазарни обеми, с които заводът в Цвикау не би могъл да реализира поради положителните дългосрочни прогнози за използване на капацитета.

• Немските заводи за компоненти ще продължат трансформацията към електрическа мобилност, която започнаха през 2015 г. Наред с хардуера за инфраструктура за зареждане, заводът в Хановер ще произвежда и оси за моделите базирани на MEB-платформата. В Брауншвайг, Залцгитер и Касел, Групата ще инвестира в разширяване на съществуващото MEB производство на акумулаторни системи, ротори/статори и електрически двигатели. Освен това заводите вече се подготвят за производство на ключови компоненти на платформата SSP. По този начин Volkswagen прави следващата стъпка в своето стратегическо развитие в ключов доставчик на електрически модули и платформи.

• Обектът в Залцгитер ще бъде допълнително разширен и развит в европейски хъб за батерии. Групата ще инвестира около 2 милиарда евро за производството на унифицираната клетка на Volkswagen за масовия сегмент в своята гигафабрика в Долна Саксония от 2025 г. Разработването, планирането и контролът на производството на батерии също ще бъдат събрани в Залцгитер. За тази цел Надзорният съвет одобри създаването на европейска компания, която ще комбинира всички дейности на Групата, свързани с батериите, и ще улесни участието на трети страни в бъдеще. Новата компания ще наблюдава и стратегическите партньорства с Umicore, 24M и Vulcan Energy, договорени в началото на декември

• Беше договорено, че бъдеща производствена програма за обекта в Оснабрюк и концепция за вторична употреба на Дрезден ще бъдат разгледани в кръг на планиране 71.

Стефан Вайл, министър-председател на провинция Долна Саксония и член на Надзорния съвет на Volkswagen AG, каза: „89 милиарда евро през следващите пет години само в бъдещи технологии като електромобилност и дигитализация – това е ясен ангажимент. Ето как стратегията NEW AUTO може да има голям успех. Фактът, че 21 милиарда евро се инвестират в обекти в Долна Саксония във Волфсбург, Хановер, Брауншвайг, Залцгитер, Оснабрюк и Емден е още един знак, че глобалната Volkswagen Group е отдадена на своите корени от Долна Саксония. Доволни сме от този силен сигнал за запазване на около 130 000 работни места.”

Също така Групата планира допълнителни инвестиции в електрическата мобилност в Германия и Европа:

• В Лайпциг синергии в електрическата PPE архитектура ще бъде използвана в премиум сегмента за два модела Porsche.

• По отношение на електрифицирането на завода в Некарсулм беше решено да се преоборудва за следващото поколение на Audi E6.

• От 2026 г. вече напълно електрифицираният завод в Брюксел ще произвежда новото Audi Q8 e-tron.

• На Иберийския полуостров има планове за производство

• на компактни електрически автомобили в завода в Марторел, и електрически SUV в завода в Памплона от 2025 г. Окончателното решение зависи от общите условия и правителствените стимули.

• Трансформация на Волфсбург – бе одобрена визия за 2030 г.

Проект Trinity е потвърден за завода във Волфсбург, а допълнителните въпроси ще бъдат разгледани в следващия кръг на планиране.

Даниела Карвальо, председател на Генералния и Груповия съвет на работниците, каза: „Чрез приемането на тези резолюции в кръга на планиране, нашата група доказва още веднъж, че за нас системната трансформация и устойчивите перспективи за запазване на работните места вървят ръка за ръка. Резултатите за нашите колеги в нашите заводи по целия свят, в марките и компаниите ще укрепят курса, който следваме заедно. Като представители на служителите в Надзорния съвет ние категорично оценяваме инициативите на този кръг на планиране като точно правилния план в тези изключително несигурни времена: Volkswagen изпълнява – и ние ще продължим успешно да оформяме промяната.”

Освен това Управителният съвет очерта плановете за мащабна реорганизация на завода до 2030 г.

Проект Trinity, за който се обмисля да има фабрика извън сегашния завод, цели да създаде иновативен, конкурентен електромобил от следващо поколение с ниво на автономност 4, като същевременно позиционира бъдещото производството. Съществуват планове за изграждане на второ авангардно електрическо производствено съоръжение в сегашните производствени помещения до 2030 г. Обектът ще бъде допълнен от най-модерния европейски център за научни изследвания и развитие, Sandkamp Campus.

Главният изпълнителен директор Херберт Дийс: „В света на NEW AUTO нашият бизнес модел претърпява радикална промяна – Volkswagen се трансформира от традиционен автомобилен производител във вертикално интегрирана група със силни групи марки и водещи в света технологични платформи. Волфсбург, отдавна установената централа на нашата група, ще бъде център за трансформацията, защото можем да запазим силната си позиция в дългосрочен план само ако Волфсбург е успешен. Ние ще дадем на обекта във Волфсбург нова идентичност с нашата визия за 2030 г. Нашата цел е да създадем международно устойчив обект с ефективно управление на групата, две електрически производствени съоръжения, плюс център за изследване и развитие с най-съвременни технологии, както и да създадем и разширим други ориентирани към бъдещето сфери на дейност.”

Кръг на планиране 70 ще направи групата много по-конкурентоспособна

При актуализирането на петгодишното си планиране Volkswagen Group ясно дефинира пътя към постигането на своите стратегически финансови цели като част от стратегията NEW AUTO. Това ще направи групата много по-конкурентоспособна.

Стратегическата цел за 2025/2026 г. е оперативна възвръщаемост на продажбите за Групата в диапазона от 8-9 процента. В същото време капиталовите разходи и разходите за разработка ще бъдат намалени до около 11 процента от приходите в Автомобилната дивизия. Коригираният нетен паричен поток за Дивизията (преди отчисления и амортизация и дизел плащания) се очаква да достигне 15 милиарда евро годишно през 2025/2026 г.

За тази година Групата потвърди целта си за оперативен марж в горния край на диапазона от 6–7,5 процента. Доставките до клиентите ще бъдат около 9 милиона. Групата повтаря, че коригираният нетен паричен поток за автомобилния отдел от 15 милиарда евро (преди M&A и изходящи потоци от дизел) със сигурност ще бъде постигнат. Тази година беше постигнат добър напредък с програмата за фиксирани разходи, така че до края на септември фиксираните разходи бяха намалени с 8% в сравнение с 2019 г. Предвижда се намаляване с 10% до 2023 г.

Делът от общите разходи, който ще бъде инвестиран в бъдещи технологии до 2026 г., сега е повишен на 56% от 50% в предишното планиране. Общо около 89 милиарда евро са предвидени за електрическа мобилност, хибридизация и дигитализация, 16 милиарда евро повече в сравнение с 69-ия кръг на планиране. Изискването за допълнителни инвестиции се дължи основно на ускореното разрастване на електрическата мобилност като част от Зелената сделка, както и създаването на собствени гигафабрики за батерии и вертикална интеграция във веригата на стойността на батериите.

CAPEX и разходите за развитие на електрическа мобилност бяха увеличени с около 50 % в 70-ия кръг на планиране до 52 милиарда евро. От друга страна, ясният фокус върху ускореното нарастване на BEV ще позволи разходите за хибридизация като междинна технология да бъдат намалени с около 30 процента до 8 милиарда евро. Като цяло се очаква делът на BEV превозните средства да нарасне от около 5-6% в момента до приблизително 25 % през 2026 г.

До 2030 г. се очаква близо една трета от приходите на глобалния мобилен пазар да бъдат от софтуерно базирани услуги. За да се използва този потенциал, 30 милиарда евро са предвидени до 2026 г за дигитализацията на продуктите и компанията, включително автономното шофиране, което е увеличение от около 10 процента спрямо предишното планиране.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички