Насер Ал-Атия (Катар, Toyota Gazoo) увеличи преднината си на върха в класирането при автомобилите на Рали Дакар, след като преките му съперници Язид Ал-Раджи (Саудитска Арабия, Overdrive Toyota) и Карлос Сайнц (Испания, Audi Sport) срещнаха проблеми в края на 465-километровия четвърти етап.
Карлос Сайнц пише история с първи спечелен етап с електромобил на Рали Дакар
Ал-Атия водеше в началото на специалната отсечка от Ал-Каясума до Рияд, но Сайнц изпревари автомобила на Тойота на осмата контрола и бързо изгради преднина от минута в електрическото Ауди. Испанецът обаче така и не стигна до втора победа, тъй като счупи лагер и финишира на ниска скорост на третото място. Неволите на Сайнц изстреляха на първото място Ал-Раджи, който бе по-бърз от Ал-Атия на 40-те километра между осма и девета контрола.
Бареда Борт спечели втория етап от Рали Дакар
Саудитският пилот обаче получи наказание от две минути за превишена скорост в неразрешена зона и така Ал-Атия грабна втората си победа на тазгодишното Рали Дакар. Катарецът завърши на 25 секунди пред Себастиeн Льоб (Франция, Bahrain Raid Xtreme) и вече води с 38:05 минути срещу него в класирането.
Льоб спечели втория етап на Рали Дакар и съкрати пасива си от Насер Ал-Атия
Ал-Раджи е трети с още десет минути пасив. Хоан Бареда (Испания, Monster Energy Honda) пък стана първият двоен победител в мотоциклетния клас, след като спечели четвъртия етап по-рано през деня. Той завърши с 3:37 минути пред съотборника си Пабло Куинтания (Чили).
Ал-Атия увеличи аванса си на върха в рали "Дакар", Петерханзел губи надежди
Сам Съндърланд (Великобритания, GasGas) пък финишира четвъртия етап на шесто място с пасив от 9:15 минути. Британецът води в генералното класиране с 3:00 минути пред Матияс Валкнер (Австрия, Red Bull KTM) и с 4:54 пред Адриан Ван Беверен (Франция, Monster Energy Yamaha).