Матрична система на предните LED светлини IQ.LIGHT. Отлична видимост, максимално удобство и още по-високо ниво на безопасност - с матричната система на предните LED светлини IQ.LIGHT, в стандартното оборудване на новия Taigo от ниво на оборудване Style нагоре се внедрява нов еволюционен етап в сферата на автомобилните светлини. По този начин Volkswagen напредва в процеса на демократизация и предоставяне на иновативната LED система на светлините на максимално широк потребителски кръг във всички класове – чак до пазарния сегмент на малките автомобили. Наред с новия Taigo, тази система се използва и в Touareg, Passat, Golf, Tiguan, Tiguan Allspace и най-новото издание на Polo, както и в електрическите ID.3 и ID.4. Системата използва матрица от осем светодиодни елемента във всяка от предните светлини и включва различни и отчасти интерактивни функции като Dynamic Light Assist, които правят шофирането в здрач или тъмнина още по-комфортно и безопасно.
Асистираща система IQ.DRIVE Travel Assist. Специалистите на Volkswagen са обединили съществуващите до момента и новите асистиращи системи под общата марка IQ.DRIVE. Основно място при нея заема системата Travel Assist, която позволява частично автоматизирано шофиране в Taigo и може да съдейства на водача при управлението, спирането и ускорението на Taigo при скорост на движение между 30 и 210 км/ч. За да направи всичко това възможно, Travel Assist разчита на различни високотехнологични функции, сред които адаптивния круз контрол АСС (Adaptive Cruise Control) за контрол на скоростта и дистанцията в надлъжна посока и системата за асистенция при поддържане на лентата на движение Lane Assist за управлението на автомобила в напречна посока. Чрез радарната система в предната част на автомобила и фронталната видеокамера зад челното стъкло, Travel Assist може да поддържа желаните от водача скорост, лента и разстояние до превозното средство отпред. Системата се включва с помощта на бутона Travel Assist върху новия, облицован с кожа мултифункционален волан на Тaigo, като водачът запазва своята отговорност за управлението и трябва да държи ръцете си на волана дори при активен режим на работа на IQ.DRIVE Travel Assist – задължение, което електрониката на Taigo контролира чрез капацитивните панели на повърхността мултифункционалния спортен волан. Капацитивната функция е изключително ефективна и надеждна дори при продължително движение на равни и прави участъци.
ACC с превантивни функции. Последното поколение на адаптивния круз контрол АСС (Adaptive Cruise Control) работи съвместно с DSG транмисията и навигационната система, за да отчете и да приложи превантивно в управлението на автомобила актуалната информация за локалните ограничения на скоростта, знаците за начало и край на населените места, обикновените и кръговите кръстовища. За тази цел асистиращата система използва информацията от фронталната видеокамера, както данните за местоположението на автомобила от GPS сензорите и топографските данни в картите на навигационната система. По този начин новият ACC се превръща в своеобразна интелигентна система за круиз контрол и е добър пример за това как познатите асистиращи системи непрекъснато се обединяват, подобряват и преминават във фазата на автоматизираното движение. Освен това, в съчетание с трансмисия DSG, системата ACC в новия Taigo може да намали скоростта автоматично до пълно спиране зад превозното средство отпред. След последващо активиране от страна на водача, работата ACC се възобновява автоматично.
Системи Side Assist, Lane Assist и Rear Traffic Alert. Стандартното оборудване на новия Taigo включва асистиращата система за поддържане на лентата за движение Lane Assist, а ако новият CUV бъде поръчан с опционалния пакет асистиращи системи, включващ системата за странична защита Side Assist, функциите на тези две системи се сливат. В този случай автомобилът разполага и със система за предупреждение за наличие на напречно движещи се превозни средства зад автомобила Rear Traffic Alert, както и проактивна защита от сблъсък Front Assist и система за наблюдение за опасности в зоната около автомобила с разпознаване на пешеходци и велосипедисти. Пакетът асистиращи системи може да спомогне за предотвратяване на сериозни произшествия на пътя, като предимствата му са особено ефективни в две ситуации. При движение по магистрала системите регистрират наличието на изпреварващи с висока скорост или бавно движещи се в задръстване превозни средства в мъртвите зони от полезрението на водача, предупреждават го за тях и при нужда задействат управлението чрез Lane Assist за задържане на автомобила в лентата и предотвратяване на евентуална опасна ситуация. Втората ситуация касае излизането на заден ход от място за паркиране, където системата от сензори е в състояние да регистрира приближаващите отстрани превозни средства преди те да влязат в полезрението на водача и да го предупреди отрано за опасността.
Система за автоматично аварийно спиране Front Assist. Системата Front Assist, която е част от стандартното оборудване на Taigo, използва вграден в предната част на автомобила радарен сензор, за да следи непрекъснато разстоянието до движещите се отпред превозни средства. Системата оказва съдействие на водача в справянето с критични ситуации, като подготвя предварително спирачната система за максимално бързо задействане, предупреждава водача за необходимостта от предприемане на действия - първо чрез визуални и звукови сигнали, а после и чрез подаване на кратък предупредителен спирачен импулс. Ако водачът не задейства спирачките достатъчно интензивно, системата автоматично генерира необходимото за ефективно спиране и предотвратяване на сблъсъка налягане в системата. Ако водачът изобщо не реагира, Front Assist задейства спирачките автоматично, за да даде на водача повече време за реакция. Освен това системата подпомага водача, информирайки го в случаите на твърде опасно намаляване на разстоянието до превозното средство отпред, а в допълнение към способността за отчитане на дистанцията до други моторни превозни средства, предлаганата в Taigo най-нова версия на Front Assist разпознава и движещи се в лентата отпред пешеходци и велосипедисти – при това не само денем, но и в тъмната част от денонощието. Веднага щом бъде установена опасност за пешеходец или колоездач, Front Assist предупреждава водача и при необходимост спира автомобила в рамките на ограниченията на системата. Системата Front Assist включва и функцията City Emergency Braking.
Система City Emergency Braking. Системата за аварийно спиране в условия на градско движение City Emergency Braking е допълнение към системата Front Assist, която следи зоната в непосредствена близост пред новия Taigo с помощта на радарен сензор, активира се още при скорост на движение от около 5 км/ч и регистрира наличието на пешеходци на платното при скорост до 85 км/ч. Двуколесните и другите по-големи превозни средства се разпознават от системата в целия скоростен диапазон до максималната скорост на Tiago. Ако водачът не реагира на опасността от предстоящ сблъсък с движещо се или спряло превозно средство отпред, систмата подготвя превантивно спирачната система за максимално бърза реакция също както и Front Assist. Ако е необходимо, City Emergency Braking задейства автоматично и в рамките на ограниченията на системата пълно спиране с цел намаляване на тежестта и последствията от евентуалния сблъсък. Освен това, ако водачът приложи недостатъчен натиск върху спирачния педал, системата се намесва автоматично чрез прилагане на максимална спирачна сила.
Система Driver Alert System. Системата за предупреждение на водача Driver Alert System е част от стандартното оборудване на новия модел и следи концентрацията на водача. При загуба на концентрация, системата подава звуков предупредителен сигнал в продължение на пет секунди. Паралелно с това, на екрана на контролните прибори се показва и текст със съвет към водача за предприемане на кратка почивка. Ако той не спре за почивка в рамките на следващите 15 минути, предупреждението се повтаря.
Система Automatic Post-Collision Braking System. Около една четвърт от всички пътнотранспортни произшествия с телесни травми и наранявания са резултат от множеството последващи сблъсъци след първоначалния удар, действително предизвикал злополуката. Автоматичната система за спиране на автомобила след първия сблъсък може да спомогне за предотвратяването на вторичните удари или поне за значително намаляване на тяхната сила и последствия. След първия удар и още преди водачът да може да реагира, Automatic Post-Collision Braking System задейства автоматично спирачната система в рамките на своите ограничения. В идеалния случай това може значително да намали тежестта на последващите удари или напълно да ги предотврати.
Проактивна система за защита на пътниците. Ако включената в стандартното оборудване проактивна система за защита на пътниците открие потенциална опасност от възникване на злополука като например пълно аварийно спиране от страна на системата за спирачна асистенция, предпазните колани на водача и пътника на предната седалка се натягат автоматично, за да осигурят възможно най-добрата защита чрез въздушните възглавници и коланите. Ако се установи критична ситуация или сериозна нестабилност в поведението на автомобила - като силно презавиване или недозавиване с намеса на ESC например, страничните прозорци (с оставяне на малък процеп) и люкът на покрива се затварят автоматично. Причината за това е, че при почти затворени прозорци и покрив, въздушните завеси за защита на главите на пътниците и страничните въздушни възглавници разполагат с оптимална опора и по този начин могат да бъдат максимално ефективни в защитата на пътниците. Тъй като тази система се предлага в Taigo заедно с включената в стандартното оборудване система Front Assist, проактивната система за защита на пътниците регистрира и ситуации, при които дистанцията до превозното средство отпред намалява критично и помага за скъсяване на спирачния път на автомобила. При опасни ситуации водачът се предупреждава с визуален и звуков сигнал, както и с превантивен импулс в спирачната система.
Система Park Assist. Асистентът за паркиране автоматично маневрира Taigo за паркиране в перпендикулярни или успоредни паркоместа и може също така да изведе автоматично автомобила от тях. Системата се включва чрез натискане на бутон на централната конзола, а с помощта на мигачите водачът избира страната, от която иска да паркира. След откриване на достатъчно голямо свободно място за паркиране (необходими са около 40 см за маневриране отпред и отзад) с помощта на ултразвуковите сензори, Park Assist започва процеса на асистирано паркиране. Водачът включва задна предавка и след това трябва просто за използва внимателно педалите на газта и спирачката - системата поема изцяло управлението и необходимите маневри. Функцията за автоматично спиране помага при необходимост в тесни пространства.
Индикатор за загуба на налягане в гумите. Системата Tyre Pressure Loss Indicator използва сензорите за оборотите на колелата на антиблокиращата система на спирачките (ABS) - в случай на загуба на налягане в гумите, радиусът на засегнатото колело намалява и то увеличава оборотите си при същата скорост на движение на автомобила. Въз основа на тези данни системата открива, че налягането в гумите е недостатъчно и предупреждава водача с визуален сигнал на екрана на включения в стандартното оборудване цифров блок на контролните прибори Digital Cockpit Pro. Системата за предупреждение при загуба на налягане не освобождава водача от задължението да проверява състоянието на гумите.