Бърни Екълстоун: Верстапен е хлапе в сравнение с Хамилтън

Опитът на Люис Хамилтън и "психологическите игри", които използва Мерцедес срещу Макс Верстапен, дават предимство на британския шампион в борбата за титлата във Формула 1. Това заяви Бърни Екълстоун пред "Франс Прес". 24-годишният Верстапен "има няколко години опит в надпреварата, но не толкова, колкото Люис", убеден е бившият шеф на Формула 1. 

Кой от какво се нуждае в Абу Даби, за да спечели титлата във Формула 1 през 2021-а?
Кой от какво се нуждае в Абу Даби, за да спечели титлата във Формула 1 през 2021-а?

"Това, че знае, че може да печели състезанията, защото Мерцедес бе доминантната кола в последните години, му позволи да изгради по-силен характер от този на Макс, за когото този сезон бе първият, в който разполага с автомобил, който може да печели редовно", казва 91-годишният британец. "Макс е хлапе в сравнение с Люис, а най-лошото за него е, че британецът има огромна рекламна кампания зад себе си, която играе за него. Макс ще има няколко съперници, защото на гърба му е и Мерцедес, а това са психологически игри", добави Екълстоун. 

Преди последното състезание за сезона в Абу Даби в неделя, Верстапен и Хамилтън са с равни точки, а за британеца победителят ще бъде този "който има повече късмет". 

"Добре е за спорта. Последните години хората знаеха много добре кой ще спечели, но този сезон беше невероятен", смята Бърни Екълстоун. Дали Хамилтън ще спечели в неделя осмата си титла във Формула 1, което ще го направи най-успешният пилот в историята на спорта пред Михаел Шумахер, или не, няма да промени факта, че "той вече е в Топ 5 в историята" и "остава изключително талантлив и хитър пилот", смята британецът. 

Хамилтън постави победата си в Бразилия като по-значима от евентуалното спечелване на осма световна титла
Хамилтън постави победата си в Бразилия като по-значима от евентуалното спечелване на осма световна титла

За него обаче французинът Ален Прост, който е шампион през 1985, 1986, 1989 и 1993, е "реално най-добрият, защото шофираше колата си сам, без помощ", за разлика от настоящите пилоти, които получават постоянно команди по радиото и понеже "винаги има много компетентни съотборници". Другото име, което спомена Бърни Екълстоун, е това на аржентинеца Хуан Мануел Фанджо - шампион от 1951, 1954, 1956 и 1957, "който имаше шанса да сменя винаги отбора, за да е при най-добрите".

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти