Първото компактно SUV купе на Volkswagen разчита на цифрови технологии и свързаност

Първото компактно SUV купе на Volkswagen разчита на цифрови технологии и свързаност

Автомобилната сцена е готова да приеме нова, поразително елегантна форма на каросерията - Volkswagen добавя свеж стил, сериозна доза емоция и индивидуалност в автомобилния клас, познат като сегмент A0. В лицето на новия Taigo, Volkswagen представя своето първо SUV купе в този чувствителен по отношение на цените пазарен сегмент. Потенциалните клиенти определено ще харесат кросоувър стила, по-високата позиция на седалките, неограничените възможности за практична ежедневна употреба и напълно новото в този масов пазарен сегмент лайфстайл усещане, придружено от изключително впечатляващото като ниво оборудване на новия модел. Петместният Taigo се откроява със своя снижаващ се в задната част силует на покрива в стил спортно купе, но елегантната външност не ограничава пространството за главите на пътуващите на задните седалки. 

С новия модел Volkswagen разширява своята гама от компактни автомобили с предно предаване Polo (хечбек) и T-Cross (SUV), базирани на модулната конструктивна платформа за модели с напречно разположени двигатели (MQB) с още един, трети вариант на каросерията, който доскоро се използваше почти без изключения само от представителите на много по-високите ценови категории. Фокусът при Taigo е поставен върху дизайна, индивидуалността и емоцията. Стандартното оборудване на новия модел включва предни LED светлини, арматурно табло с изцяло цифрови показания на приборите и инфотейнмънт системи от последното поколение MIB3. Благодарение на всичко това, SUV купето с обща дължина от почти 4,26 метра може да се нарече истински технологичен еталон в своя клас.

Новият моделът се произвежда в завода на компанията в Памплона, Испания. Подобно на Polo и T-Cross, новият спортен кросоувър ще се предлага на пазарите в цяла Европа, включително в 28 страни от ЕС, както и в Южна Африка и Турция. В Бразилия Taigo се произвежда и предлага под името Nivus със специфични за местния пазар характеристики и разлики спрямо европейската версия.

Уникален дизайн с мощно излъчване. Дизайнът на новия модел е създаден под ръководството на Марко Павоне, който отговаря за екстериорния дизайн на марката Volkswagen. Заедно със своя брат близнак Хосе Карлос Павоне, който ръководи Volkswagen Design Center в региона на Южна Америка, той вече е осъществил няколко проекта за марката. Марко и Хосе Карлос Павоне взимат решение да работят в дизайнерския екип на Volkswagen още в студентските си години, когато подават и своите кандидатури с първите дизайнерски скици за бъдещи автомобили. Днес, около 35 години по-късно, братята поддържат постоянна комуникация в процеса на създаване на най-новите дизайнерски разработки на марката.

Дизайнът на Taigo за европейските пазари се характеризира със своите мощни пропорции. Особено впечатляващ е наподобяващия спортно купе силует със силно наклонена напред задна колона на покрива. Вдъхновена от SUV купетата от по-високите автомобилни класове, тази експресивна линия прави Taigo уникален в неговия пазарен сегмент. Страничният изглед се отличава и с прецизно и категорично очертаните линии, които наред с големите колела и панелите на арките на калниците акцентират върху кросоувър характера на Taigo. Задният надвес на каросерията е умишлено удължен, за да подчертае функционалността на автомобила.

Спортен, лайфстайл ориентиран, с градски дух и същевременно здрав и издръжлив –само един поглед към уникалните форми на харизматичния Taigo е достатъчен, за да предизвика емоции. Новото SUV купе на Volkswagen е насочено преди всички към следващите новите тенденции и ориентирани към дизайна млади и млади по дух потребители, както и към клиентите с активен стил на живот в свободното време. Обемът на багажното пространство възлиза на впечатляващите 438 литра, което означава, че въпреки наподобяващия купе силует, при конфигурация с пет места новият Taigo предлага почти толкова място за багаж, колкото и компактния SUV модел T-Cross с възможност за надлъжно изместване на задната седалка (385 до 455 литра). Дизайнът на предната и задната част на новия модел се открояват ярко сред останалите автомобили в пазарния сегмент A0. В цялото външно осветление от фаровете до задните светлини се използва LED технология като стандартно оборудване, а благодарение на новия дизайн, светлинната графика на Taigo се откроява както през деня, така и в тъмната част от денонощието. 

Версиите на Taigo от ниво на оборудване Style нагоре включват стандартно новата матрична LED система на предните светлини IQ.LIGHT и светеща напречна лента на радиаторната решетка. Този елемент подчертава стилистичната връзка с електрическите ID. модели на Volkswagen, както и с новите издания на Golf, Arteon, Tiguan Allspace и Polo, при които характерната светлинна LED лента също се предлага като част от стандартното или допълнителното оборудване. В същото време, непрекъснатата светлинна лента между задните светлини подчертава широчината и стабилността в характера на автомобила. И не на последно място – прожекционните светлини с привличаща вниманието структура на пчелна пита във външните огледала се предлага стандартно от ниво на оборудване Life нагоре.

Оформлението на интериора на Taigo се отличава с модерно стандартно оборудване, включващо високотехнологичен мултифункционален волан и прибори за управление на функциите. Инфотейнмънт системите са създадени на основата на най-новото поколение модулна инфотейнмънт платформа MIB3 и в зависимост от нивото на оборудване включват постоянна онлайн връзка чрез Online Control Unit (eSIM) и App-Connect Wireless. Със своя изчистен от всичко излишно интерфейс, сензорното управление на функциите на допълнително предлаганата автоматична климатична инсталация Climatronic е интегрирано хармонично в модерния облик на широкоформатния екран на арматурното табло. Фактът, че чувствителните на докосване панели и плъзгачи се предлагат в подобна форма и изпълнение и в по-големи модели на марката като Tiguan, Passat и Arteon, което още веднъж подчертава високото качество на интериора на Taigo.

Новият Taigo се предлага с допълнителна възможност за частично автоматизирано управление

IQ.DRIVE Travel Assist. По отношение на асистиращите системи, новият кросоувър е много близко до моделите на Volkswagen от по-високите пазарни сегменти. Като допълнително оборудване при Taigo се предлага IQ.DRIVE Travel Assist, а новата превантивна система за адаптивен темпомат рACC (автоматичен контрол на дистанцията с отчитане на данните за ограниченията на скоростта и маршрута от навигационната система) и за поддържане на лентата за движение Lane Assist се обединяват в едно с множество други функции и системи, за да формират асистираща система на ново равнище, която позволява полуавтоматично управление с ограничена от системата максимална скорост от 210 км/ч. 

При моделите с такава система, част от стандартното оборудване е и новият мултифункционален волан с капацитивни панели, които дават информация дали водачът държи волана с ръце при активен режим на IQ.DRIVE Travel Assist според изискванията на ЕС за автоматизирано шофиране Level 2. Всички версии на изпълнение на Taigo са оборудвани стандартно с асистиращи системи като Front Assist за наблюдение на зоната около автомобила, функция за аварийно спиране в градско движение City Emergency Braking и асистент за поддържане на лентата за движение Lane Assist. Много малък брой модели в този автомобилен клас предлагат сравнима като възможности гама от асистиращи системи за гарантиране на толкова високо равнище по отношение на комфорта и безопасността.

Три нива на оборудване с индивидуализирани стандартни функции

Life, Style и R-Line. Специалистите на Volkswagen преструктурираха и обновиха нивата на оборудване при всички моделни линии на марката, рационализирайки ги за постигане на по-голяма яснота. Предпочитаните от повечето потребители функции и удобства като предните LED светлини и блокът контролни прибори Digital Cockpit с изцяло цифрови показания, вече са част от стандартното оборудване на Taigo подобно на обновения вариант на Polo. Всички потенциални конфликти при избора между отделните компоненти на оборудването вече са практически елиминирани благодарение на новата структура на нивата на оборудване на Volkswagen. По този начин гамата изглежда много по-ясна и логично подредена от гледна точка на потенциалния клиент. При новия кросоувър модел структурата на конфигуратора следва Y-образна схема, която започва с много богато оборудваната версия Life и двете върхови изпълнения Style и R-Line. И трите нива на оборудване впечатляват със своите адекватни ценови равнища за българския пазар и могат да бъдат допълнително обогатени и персонализирани с привлекателни пакети оборудване и отделни индивидуални допълнения.

Осем цвята и Roof Pack. Новият Taigo се предлага в осем цвята на външното лаково покритие – две стандартни, пет тип металик и едно с перлен ефект. Всички основни цветове на каросерията с изключение на Deep Black могат да се комбинират с контрастен черен покрив с пакета Roof Pack. Размерът на джантите се определя от избраното ниво на оборудване и варира от 16 до 18 цола. Многобройните допълнителни възможности включват голям панорамен покрив с механизъм за отваряне под наклон и с плъзгане, цифров блок на контролните прибори пред водача Digital Cockpit Pro с 10,25-инчов екран, тапицерии на седалките ArtVelour, система за гласово управление на функциите, дизайнерски пакет Black Style при ниво R-Line и озвучителна система „beats“ с мощност 300 Вт и 6 високоговорителя. Усилвателят на системата е разположен в гнездото на резервното колело и спестява място в багажното отделение, което продължава да предлага неограничена гъвкавост (функция Varibo).

Избор от високоефективни TSI двигатели при пазарната премиера

Два трицилиндрови и един четирицилиндров агрегат. Volkswagen пуска Taigo на пазара като модел с предно предаване и високоефективни бензинови двигатели с максимална мощност 70 кВт (95 к.с.), 81 кВт (110 кВт) и 110 кВт (150 к.с.). Максималната скорост при споменатите варианти е съответно 183 км/ч, 191 км/ч и 212 км/ч, акато в зависимост от двигателя, смяната на предавките се осъществява ръчно посредством 5-степенна/6-степенна механична предавателна кутия или чрез 7-степенна DSG трансмисия с два съединителя. Икономичните бензинови TSI двигатели се отличават с ники нива на емисиите и имат важен принос за прехода към екологично чиста мобилност.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички